ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Magazinul online Froopt lucrează cu peste 50 de producători de fructe şi legume ecologice. „La început a fost greu să găsim producători în zona noastră“

01.09.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Investiţia iniţială în businessul Froopt s-a ridicat la circa 100.000 de euro.

Platforma Froopt, care comercializează fructe şi legume ecologice în zona Bucureştiului, dar şi produse de băcănie, a ajuns într-un an să lucreze cu peste 50 de producători, faţă de trei cu cât a început businessul în august 2021.

„Ideea ne-a venit din dorinţa de a avea fructe şi legume proaspete. Aveam mulţi cunos­cuţi în zona Bucureştiului care îşi doreau fructe şi le procurau destul de greu. Şi aşa ne-a venit ideea, de a face accesibil un serviciu de livrare prompt cu maşini de frig până la uşa clientului. Şi mai ales să asigurăm lanţul scurt, de la fermă la client“, a povestit Ioana Pantelimon, fondatoare a Froopt, în cadrul ZF Agropower. Ea este şi asociat în compania Agro Delivery, care deţine brandul Froopt. În această companie asociat mai este cu 20% din părţi sociale, conform platformei Confidas.ro, şi Netopia Holding, fond de investiţii creat de Antonio Eram, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din industria locală de tehnologie.

Froopt cumpără produsele direct de la producători şi le livrează în ziua aprovizionării sau cel târziu a doua zi. Iniţial, Froopt a început cu legume şi fructe ecologice, dar ulterior a extins gama cu produse de băcănie.

„Am început cu trei producători şi acum lucrăm cu mai bine de 50 de producători. Colaborăm şi cu producători din Grecia, mai ales în sezonul rece, când producătorii români au o gamă limitată de produse. Avem o colaborare cu o cooperativă ecologică din Grecia. Ei produc de 30 de ani în sistem ecologic. Ne aprovizionăm de două ori pe săptămână din Grecia“, a mai povestit antreprenoarea, care adaugă faptul că Froopt este căutat în special pentru fructe.

„Cele mai vândute fructe au fost căpşunele şi cireşele şi apoi citricele. Acum cel mai bine vândut fruct este direct corelat cu perioada în care este disponibil. Căpşună de exemplu o avem disponibilă din mai până la mijloc de octombrie. Şi din acest motiv este un produs vândut constant în cantităţi semnificative. Însă, deloc de neglijat sunt şi vânzările de legume. Cele mai vândute sunt ardeii, roşiile, sparanghelul şi brocolini.“

Ioana Pantelimon povesteşte că nu a fost uşor să găsească producători de legume şi fructe ecologice, mai ales în zona Bucureştiului.

„La început aveam 6 produse, dar acum avem peste 1.000. Acum ne caută fermierii. Am reuşit să ne facem cunoscuţi şi primim zilnic solicitări de colaborare.“ Şi bonul mediu a evoluat, de la 155 de lei la circa 240-250 de lei în prezent.

Froopt are un depozit închiriat în Chitila pe care l-a dotat cu cele necesare pentru depozitarea corectă a produselor. Investiţia iniţială în Froopt a fost de circa 100.000 de euro.

"Am avut un start corect şi sustenabil. Au fost investiţii consistente inclusiv în platforma de vânzare. Aceasta este făcută de la zero astfel încât să respecte brandul şi ce vrem să comunicăm clienţilor. Am creat brandul Froopt cu o agenţie specializată de marketing. De asemenea, asigurăm transparenţă absolută pentru fiecare produs pe care clienţii îl cumpără, este publicat pe site şi numele fermei de unde provine produsul. Clienţii pot afla chiar de etichetă când sunt culese fructele şi legumele".

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny