ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Marian Cioceanu, preşedinte, Asociaţia Bio România: „O să ne adunăm, o să ne ducem la piaţă, dar dacă noi vindem cartofi bio cu 3 lei/kg şi din Egipt vin în comerţ cu 0,7 lei//kg, nu vom rezista mai mult de 2-3 luni în piaţă“

10.11.2021, 00:04 Autor: Florentina Niţu

Nişa produselor agroalimentare bio are un potenţial de creştere enorm, însă piaţa de desfacere şi dorinţa con­sumatorului de a scoate mai mulţi bani din buzunar sunt factorii principali care influenţează evoluţia sa, în lipsa unor măsuri clare din partea statului, consideră Marian Cioceanu, preşedinte al Asociaţiei Bio România.

„Produsele din micile gospodării trebuie colectate şi depozitate la nivel central şi comercializate către pieţele agroalimentare. Am deschide nişte breşe prin care consumatorul român să mănânce produse româneşti de la micul fermier. Noi o să ne adunăm, o să ne ducem la piaţă, dar dacă noi vindem cartofi bio cu 3 lei/kg şi din Egipt vin în comerţ, în supermarket, cu 0,7 lei//kg, nu vom rezista mai mult de 2-3 luni în piaţă“, a spus Marian Cioceanu în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Asociaţia Bio România îşi do­reşte să sprijine dezvoltarea durabilă a agriculturii şi a spaţiului rural ro­mânesc, dar şi crearea condiţiilor eco­nomice favorabile practicării agri­culturii ecologice pentru fermierii români în condiţii similare cu fer­mierii europeni.

Cioceanu crede că trebuie educat consumatorul, astfel încât să aleagă produse sănătoase şi nu produsele care doar să-l alimenteze.

„Avem o industrie alimentară mare, puternică, dar, din păcate, materia primă bio românească nu e procesată. E uşor să certifici o fabrică bio, dar avem nevoie de piaţă.  Fer­mele de subzistenţă trebuie să devină ferme de familie, să le colectăm pro­dusele, să le ducem în pieţe şi apoi să le exportăm. Putem deveni grădina bio a Europei din grânarul Europei“, a mai spus Cioceanu.

El crede că România este o ţară „cu un potenţial extraordinar de mare la producţia de legume, fructe şi cereale bio, însă realitatea arată că ajungem să importăm peste jumătate din alimente. E cel mai urât scenariu, nu mă gândeam că ajungem aici“.

În primul semestru din acest an, România a importat produse alimentare şi animale vii în valoare de 5,18 miliarde de euro, potrivit datelor de la INS.

Mai mult, acesta adaugă că piaţa agroalimentară este singura supapă prin care acei mici producători români să-şi pună produsele pe piaţă. „Supermarketurile şi hypermarketurile sunt pentru producătorii medii şi mari.“

Asociaţia Bio România este formată din 27 de persoane şi a avut venituri totale de 7,75 milioane de lei în 2020, din care au rămas 135.500 de lei ca profit, arată datele de la Ministerul de Finanţe. În prezent, în România sunt peste 1.800 de cooperative agricole şi câteva zeci de asociaţii şi grupuri de producători.ZF Agropower

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny