ZF Agrobusiness

ZF AGROPOWER. Mihai Bălănescu, Jidvei: Anul viitor va fi nevoie de inovaţie pentru a putea contracara efectele unei viitoare crize financiare

03.10.2022, 00:05 Autor: Mădălina Panaete

Mihai Bălănescu, director naţional de vânzări în cadrul Jidvei, unul dintre cei mai mari producători de vinuri de pe plan local, spune că producătorul va închide bine anul 2022, avantajul pe final de an fiind faptul că evenimentele vor funcţiona, iar localurile HoReCa vor fi deschise.

„Într-adevăr, anul viitor va fi nevoie de inovaţie pentru a putea contracara efectele unei viitoare crize financiare, posibilă perioadă de recesiune. Dar am trecut prin perioade dificile, am trecut prin criza din 2008, peste pandemie şi cu siguranţă vom trece şi peste 2023“, a spus managerul în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Grupul Jidvei, unul dintre cei mai mari jucători din producţia şi vânzarea de vin din România, operează businessul prin mai multe companii, cea mai mare fiind Jidvei SRL Filiala Alba, cu afaceri de 181,4 mil. lei anul trecut, plus 25% faţă de 2020. În total însă, businessul cumulat urcă la peste 300 mil. lei, conform calculelor făcute de ZF pe baza datelor confidas.ro.

Mihai Bălănescu spune că anul părea previzibil având în vedere că sectorul HoReCa, un segment important pentru vinurile premium, a început să repornească motoarele, însă contextul geopolitic a schimbat situaţia.

„Scenariile pe care le-am făcut iniţial s-au dovedit a fi diferite în sensul în care canalul modern trade a avut de suferit în contextul situaţiei din piaţă, însă în schimb HoReCa şi zona de evenimente a reuşit să con­tracareze efectele şi a performat mai bine decât ne-am aşteptat“, a explicat managerul. El adaugă că sezonul de ploi a început mai devreme, iar şcolile au început mai devreme, ceea ce ar putea afecta vânzările, însă având în vedere că evenimentele se pot organiza fără restricţii spre finalul anului, va fi un câştig faţă de anul trecut, când restricţiile au mai afectat piaţa evenimentelor.

Jidvei administrează circa 2.500 de hectare de viţă de vie şi anual îmbuteliază aproximativ 18 milioane de litri de vin, conform ultimelor date. Cel mai vândut produs al companiei este vinul alb, cu o cotă de circa 80%.

„Putem spune  că anul 2022 a fost un an foarte bun pentru viticultura din Transilvania. Am început recoltarea chiar din prima săptămână din septembrie. Din punct de vedere calitativ ne aşteptăm la un an foarte bun. Culesul a început aproximativ ca în fiecare an cu strugurii din soiul Fetească Regală având o suprafaţă semnificativă cultivată cu acest soi recoltarea un face etapizat până la finalul campaniei“.

Mihai Bălănescu afirmă că în acest an compania a continuat investiţiile şi că Jidvei a plantat mai multe soiuri roşii după ce schimbările climatice au ajutat ca aceste soiuri să se acomodeze mai bine în zona Transilvaniei.

„În plus, investiţiile s-au axat pe dezvoltarea unor game noi care vor fi lansate anul viitor în segmentele premium şi superpremium atât pentru retail cât şi pentru zona HoReCa“

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny