ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Nicolaie Apopi, fondator Popagra şi Agro Baden Banat: „În anul agricol 2021-2022 o să mă uit foarte atent la cheltuielile pe hectar. Am un plan de măsuri şi cred că reuşesc să eficientizez costurile cu 20-25%“

28.10.2021, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Producătorii de cereale, care se bucură de preţuri record pentru producţie, încep să simtă valul de scumpiri ce a cuprins toate domeniile, pentru că preţurile inputurilor agricole, începând de la îngrăşăminte, pentru noua recoltă au crescut. Astfel, Nicolaie Apopi, fondator al  Popagra şi Agro Baden Banat, a gândit un plan de măsuri prin care să eficientizeze costurile de producţie cu 20-25%.

„Asistăm la o creştere foarte mare a preţului cerealelor şi oleaginoaselor în ultima perioadă, pentru că pe plan mondial schimbările climatice au afectat producţiile în anumite bazine mari de cereale şi oleaginoase. Noi, producătorii, ne bucurăm că avem preţuri foarte bune, dar vom simţi creşterile de preţuri pentru noua recoltă, pentru că vom produce cu alte costuri, căci preţurile inputurilor au crescut. Îngrăşămintele, cele mai folosite în agricultură, la baza cărora stă gazul pentru producţie, au crescut cel mai mult ca nivel de preţ“, a spsus Nicolaie Apopi în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.

Popagra şi Agro Baden Banat se ocupă de producţia şi comerţul cu cereale, având activitate în judeţul Timiş. De asemenea, Agro Baden Banat este importator şi furnizor pentru piese şi accesorii agricole. Cele două companii au avut împreună o cifră de afaceri de 65 milioane de lei în 2020 şi peste 40 de angajaţi, iar ambele au înregistrat profit, arată datele de la Ministerul de Finanţe. „În anul agricol 2021-2022 o să mă uit foarte atent la cheltuielile pe hectar. Am un plan de măsuri care prevede cartarea terenului, ca să aflăm exact unde şi cât este nevoie să administrăm îngrăşăminte, implementarea digitalizării, printr-un sistem care îmi va permite să administrez îngrăşămintele prin rată variabilă, minimizarea lucrărilor asupra terenului, ca să pot să fac economie de combustibil“, a precizat Apopi.

El susţine că a început să investească de 4-5 ani în tehnologie performată, ca să poată să reducă costurile de producţie şi să fie profitabil, pentru că „indiferent de evoluţia preţurilor de anul viitor, trebuie să rămânem competitivi şi rentabili“. El crede că prin aplicarea acestor măsuri va reuşi să eficientizeze costurile de producţie cu 20-25%.

În 2022, el mai crede că şi consumatorul va fi mult mai responsabil şi mai atent la ce va arunca în gunoi. „Eu cred că consumul va fi plafonat, pentru că omul va spune: nu pot să arunc că este scump.“

Cu toate acesta, el spune că nu există comparaţie între 2021-2022 şi 2008 -2009, pentru că „e diferit ceea ce trăim astăzi şi trebuie să fim foarte atenţi şi să tratăm problemele din prezent“.

Producţia de cereale din 2020 a fost de 19 milioane de tone, iar pentru acest an este estimată o producţie de peste 30 de milioane de tone. Cel mai mare comerciant de cereale de pe piaţă este compania cu capital chinez Cofco, cu afaceri de peste 4 miliarde de lei în 2020.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny