♦ Eisberg, parte din grupul Bell Food Group cu sediul în Elveţia, este cel mai mare producător de salate convenience (proaspete, gata spălate şi ambalate) de pe plan local.
Nicoleta Scarlat, director de vânzări la Eisberg România, principalul producător de salate ambalate de pe plan local, spune că circa 40-45% din ingredientele pentru proÂduse sunt luate din România ÅŸi că, deÅŸi la nivelul grupului unul dintre principalele obiective este colaborarea cu furnizori locali, în România foarte puÅ£ini producători reuÅŸesc să îşi certifice produsele la standarde internaÅ£ionale.
„Este puÅ£in dificil să vorÂbim despre salate din România, pentru că salatele au o temperatură de creÅŸtere unÂdeva între 8 grade ÅŸi 24-25 de grade, iar din mai la noi temÂperaturile sunt deja foarte ridicate, iar într-un mediu cu o temperatură peste 25 de grade deja aceasta dezvoltă defecte. Din România putem să luăm ceva rădăcinoase, luăm ceva ceapă, luăm verzele. Nu luăm de exemplu praz din România sau ridichi“, a povestit Nicoleta Scarlat în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susÅ£inut de Banca Transilvania ÅŸi Penny. Ea explică faptul că Eisberg caută producători care sunt certificaÅ£i Global GAP ÅŸi GRASP, iar de exemplu în cazul prazului compania nu găseÅŸte fermieri care să livreze praz la cantităţile cerute ÅŸi să aibă ÅŸi cele două standarde îndeplinite.
Nicoleta Scarlat crede că asocierea fermierilor este foarte importantă, mai ales că nu doar fermierii sunt cei care trebuie să îndeplinească standarde şi sunt verificaţi, ci şi procesatorii.
„Noi sperăm ca fermierii să realizeze că este mult mai interesant să te aduni într-o cooperativă de exemplu, decat să acţioneze pe cont propriu, individual. Este un lucru pe care sperăm ca ei să-l priceapă repede. Faţă de un hipermarket, Eisberg nu are nişte volume uriaşe, însă are nişte volume constante pe care le plăteşte corect şi cinstit, la preţul pe care l-am agreat, şi-ţi asigură un cash flow iarăşi cinstit“, a completat Nicoleta Scarlat. În 2023, Eisberg a avut o cifră de afaceri de 93 de milioane de lei, un profit net de 2,5 milioane de lei şi un număr mediu de 117 angajaţi, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Compania are o unitate de procesare în Pantelimon (jud. Ilfov). Nicoleta Scarlat estimează piaţa de salate ambalate la 40-50 de milioane de euro, însă explică faptul că nu există studii de piaţă în acest sector.
„Cred că sunt undeva la 500.000 de consumatori în Romania“, a adăugat ea. Nicoleta Scarlat mai spune şi că piaţa are o creştere constant şi stabilă.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE