ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Nicoleta Scarlat, director de vânzări la Eisberg: Cam 45% din materia primă o luăm din România. Nu găsim ridichi şi praz la anumite standarde de calitate în România

16.01.2025, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Eisberg, parte din grupul Bell Food Group cu sediul în ElveÅ£ia, este cel mai mare producător de salate convenience (proaspete, gata spălate ÅŸi ambalate) de pe plan local.

Nicoleta Scarlat, director de vânzări la Eisberg România, principalul producător de salate ambalate de pe plan local, spune că circa 40-45% din ingredientele pentru pro­duse sunt luate din România şi că, deşi la nivelul grupului unul dintre principalele obiective este colaborarea cu furnizori locali, în România foarte puţini producători reuşesc să îşi certifice produsele la standarde internaţionale.

„Este puţin dificil să vor­bim despre salate din România, pentru că salatele au o temperatură de creştere un­deva între 8 grade şi 24-25 de grade, iar din mai la noi tem­peraturile sunt deja foarte ridicate, iar într-un mediu cu o temperatură peste 25 de grade deja aceasta dezvoltă defecte. Din România putem să luăm ceva rădăcinoase, luăm ceva ceapă, luăm verzele. Nu luăm de exemplu praz din România sau ridichi“, a povestit Nicoleta Scarlat în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. Ea explică faptul că Eisberg caută producători care sunt certificaţi Global GAP şi GRASP, iar de exemplu în cazul prazului compania nu găseşte fermieri care să livreze praz la cantităţile cerute şi să aibă şi cele două standarde îndeplinite.

Nicoleta Scarlat crede că asocierea fermierilor este foarte importantă, mai ales că nu doar fermierii sunt cei care trebuie să îndeplinească standarde şi sunt verificaţi, ci şi procesatorii.

„Noi sperăm ca fermierii să realizeze că este mult mai interesant să te aduni într-o cooperativă de exemplu, decat să acÅ£ioneze pe cont propriu, individual. Este un lucru pe care sperăm ca ei  să-l priceapă repede. Faţă de un hipermarket, Eisberg nu are niÅŸte volume uriaÅŸe, însă are niÅŸte volume constante pe care le plăteÅŸte corect ÅŸi cinstit, la preÅ£ul pe care l-am agreat, ÅŸi-Å£i asigură un cash flow iarăşi cinstit“, a completat Nicoleta Scarlat. ÃŽn 2023, Eisberg a avut o cifră de afaceri de 93 de milioane de lei, un profit net de 2,5 milioane de lei ÅŸi un număr mediu de 117 angajaÅ£i, arată datele de la Ministerul de FinanÅ£e. Compania are o unitate de procesare în Pantelimon (jud. Ilfov). Nicoleta Scarlat estimează piaÅ£a de salate ambalate la 40-50 de milioane de euro, însă explică faptul că nu există studii de piaţă în acest sector.

„Cred că sunt undeva la 500.000 de consumatori în Romania“, a adăugat ea. Nicoleta Scarlat mai spune şi că piaţa are o creştere constant şi stabilă.

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny