ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Producătorul de fructe de pădure Continental Berries din judeţul Hunedoara vrea să construiască o unitate de procesare

10.08.2022, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

 Compania a construit şi un complex recreativ pe care vrea să-l dezvolte şi să construiască şi câteva spaţii de cazare.

Ana-Maria Neculai, fondator şi CEO al producătorului de fructe de pădure Continental Berries din judeţul Hunedoara, spune că firma pe care o conduce se va concentra în perioada următoare pe dezvoltare în sectorul de agroturism, dar îşi doreşte şi să acceseze fonduri europene pentru dezvoltarea unei capacităţi de producţie.

„Cred că businessul agricol poate avea potenţial doar dacă se deţine întreg lanţul de producţie, şi aici vorbesc şi despre partea de procesare şi de vânzare ulterioară. Noi vrem să ne axăm pe partea de fructe de pădure şi să diversificăm cu produse procesate precum fructe de pădure congelate, fructe deshidratate, bău­turi alcoolice din fructe de pădure sau sucuri concentrate“, a spus Ana-Maria Neculai în cadrul emisiunii ZF Agropower. Ea a menţionat că planul companiei este să înfiinţeze o fabrică cu patru linii de procesare pentru a valorifica întreaga producţie de fructe de pădure. Pentru acest proiect, compania vrea să acceseze fonduri europene. În plus, compania a înfiinţat şi Cooperativa Agricolă Continental Fruits şi îşi doreşte să înfiinţeze şi un punct de colectare, fructele de aici fiind destinate congelării şi vânzării ulterioare.

Continental Berries este un business pus pe picioare în 2018, începând cu o suprafaţă cultivată de 23 de hectare de mure, căpşuni şi zmeură, suprafaţă pe care o menţine şi astăzi.

Dintre acestea, cea mai mare suprafaţă este deţinută de mure (12 ha), căpşuni (5 ha) şi restul de zmeură. Planul companiei este să planteze şi 7 hectare cu afini.

La căpşuni investiţia este de 25.000 de euro la hectar, la mur de 20.000 de euro, iar la zmeură ceva mai puţin, de 18.000 de euro la hectar, după cum a menţionat Ana-Maria Neculai în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania.

„Soiurile le-am ales ţinând cont şi de caracteristicile pedo-climatice ale regiunii în care ne află, dar au fost şi considerente economice, de manipulare şi de transport. În ceea ce priveşte murele, noi am ales două soiuri şi anume „Thornfree“ şi “Loch ness“, la zmeură avem „Polka“ şi la căpşuni „Vibrant“ “, a spus ea. În ceea ce priveşte producţia de anul acesta, Ana-Maria Neculai afirmă că este destul de redusă din cauza secetei, iar la căpşuni şi zmeură butaşii au fost afectaţi şi de anumite boli. Însă producţia de mure este bună.

Antreprenoarea spune că problema forţei de muncă nu a ocolit nici localitatea Bretea Română, unde se află plantaţia Continental Berries.

Astfel, compania a ales să-şi invite clienţii să-şi culeagă singuri fructele de pădure, în timp ce se bucură de natură, dar şi de facilităţile dezvoltate de companie în zonă.

„Pe culturile noastre am deschis în aprilie complexul recreativ Berryland, unde pe lângă o mulţime de activităţi recreative, sportive şi de relaxare, oamenii pot trăi la noi pe culturi experienţa culesului de fructe de pădure. Este o experienţă unică, care aduce clientul mai aproape de natură. Practic îi invităm pe clienţii noştri să guste fructe de pădure şi să încerce ei însişi experienţa culesului“. Astfel, Continental Berries îşi doreşte să dezvolte zona de agroturism şi plănuieşte să construiască unităţi de cazare sub forma a 42 de căruţe, fiecare fiind decorată în funcţie de specificul fiecărui judeţ din România. De asemenea, proiectul vizează şi construcţia unei piscine cu apă sărată, astfel încât oamenii să petrească nu doar o zi, ci şi un weekend sau poate o săptămână în complexul Berryland.

„Proiectul întreg se întinde pe o perioadă de 2-3 ani, însă sperăm să avem primele căruţe încă de anul viitor“, povesteşte Ana-Maria Neculai, care nu a dat însă detalii despre valoarea investiţiei.

Ea spune că şi-a dorit să intre cu fructele de pădure în supermarketuri însă şi-a dat seama că preţul oferit de retaileri nu poate acoperi în unele cazuri nici costurile de producţie.

„Ne-am gândit să intrăm în supermaketuri şi hipermarketuri. Însă, nu mi se pare rentabili să vindem la retaileri pentru că marja de câştig este mică. Practic ajungi să munceşti pentru ei deoarece uneori nici cheltuielile nu poţi să le acoperi cu preţul oferit de aceştia“.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny