ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Producătorul de peşte Deltaica din Tulcea a investit în dublarea capacităţii de producţie şi vrea să intre pe pieţele europene

18.02.2023, 15:10 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Deltaica Seafood are trei produse certificate la nivel european şi până acum a exportat cantităţi mici, termenul de valabilitate fiind principalul impediment pentru creşterea livrărilor pe alte pieţe.

Deltaica Seafood, procesator de peşte din Tulcea, controlat de familia Buhai, a terminat anul trecut o investiţie de 1,4 milioane de euro în du­bla­rea capa­cităţii de producţie a fabricii, o parte din fonduri venind din surse proprii, iar cealalată parte din fonduri accesate prin Agro IMM Invest.

„Acum suntem în curs de operaţionalizare a acestei investiţie, secţie cu secţie, flux după flux. Dublând capacităţile de producţie este nevoie de angajări şi în următorul an am vrea să atragem aproximativ 40-50 de oameni. În prezent, avem circa 145 de angajaţi“, a declarat Daniel Buhai, director general al companiei în cadrul ZF Agropower, emisiune online susţinută de Banca Transilvania şi Penny. Managerul, care este şi unul dintre asociaţi în cadrul companiei, spune că investiţia în dublarea capacităţii de producţie a venit ca urmarea tendinţei de creştere a consumului de peşte şi preparate din peşte în ultimii ani, tendinţă susţinută şi de preocuparea românilor pentru nutriţie sănătoasă sau pentru reducerea sau renunţarea la consumul de carne. De asemenea, Daniel Buhai a observat că românii sunt din ce în ce mai bine informaţi şi mai receptivi în ceea ce priveşte certificările produselor pe scheme de calitate. Astfel, anul 2022 a fost încă un an de creştere pentru compania care în 2021 a avut o cifră de afaceri de 29,5 milioane de lei (circa 6 mil. euro).

„Anul 2022 a fost unul bun, dar putea fi unul şi mai bun dacă nu ar fi existat volatilitatea din piaţă la preţurilor cu materiile prime. Totuşi, am terminat anul cu o creştere a cifrei de afaceri cu 34%, care conţine bineînţeles şi componenta inflaţionistă. În mod real, creşterea ar trebui să fie 25-30%. Suntem mulţumiţi şi sperăm că în viitor să fie şi mai bine“. Pe lângă proiectul de creştere a capacităţii de producţie, compania din Tulcea a accesat şi fonduri europene pentru promovarea la nivel european şi speră ca prin acest proiect să reuşească să intre pe pieţele europene. De asemenea, conducerea Deltaica vrea să mai investească în capacităţile de producţie şi se uită să acceseze alte programe de sprijin susţinute cu fonduri europene.

„Iar extinderea capacităţii de producţie ne va da posibilitatea să ambalăm de exemplu în ambalaje de sticlă sau în alt tip de ambalaje care să ne permită mărirea perioadei de valabilitate la anumite produse şi implicit ne va ajuta şi la realizarea exporturilor. Ne vom concentra pe pieţele în care consumul de peşte de apă dulce este popular şi prezent - în centrul Europei, sudul Germaniei, Cehia, Slovacia, Ungaria, Austria şi ţările vecine – Bulgaria, Moldova, Serbia.

Compania are 30 de produse în porto­foliu în mai multe categorii precum salate de icre, produse afumate şi o serie de produse ma­rinate. „Tractorul“ companiei îl repre­zintă salatele de icre, în special cele cer­ti­ficate adică Salata cu icre de ştiucă Tulcea şi Salata tradiţională cu icre de crap. (...) S-a trecut la alt nivel în ceea ce priveşte per­cepţia consumatorilor asupra produ­selor de pe raft. Cu toate acestea, preţul rămâne un element important în decizia de cumpărare“

Scrumbia de Dunăre afumată, Salata cu icre de ştiucă Tulcea şi Salata tra­diţională cu icre de crap au certificate la nivel european, iar compania are alte două produse în curs de certificare.

Produsele Deltaica se găsesc în special în toate reţelele de magazine mari, în băcănii din Bucureşti axate pe produse tradiţionale şi premium, dar şi în cele două magazine proprii din Tulcea. De asemenea, Deltaica este partener în cadrul celor două restaurante Ivan Pescar. „Ne ajută şi această activitate integrată. În primul rând din punct de vedere al cash-flow, dar ai şi un feedback direct de la client, care este foarte important“, a menţionat Daniel Buhai.

Antreprenorul spune că peste cinci ani este posibil ca cifra de afaceri să fie dublă, însă menţionează că este adeptul unor majorări de 20-30% anual, cifre pe care le poate gestiona mai bine. „Estimăm ca în cinci ani să dublăm cifra de afaceri, dar să ieşim şi din zona asta economică destul de instabilă“.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny