ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Producătorul de prăjituri Natural din Olt exportă în peste 30 de ţări

13.02.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

„În unele ţări am intrat în cinci luni, iar în altele în patru ani. Important e să ajungi în piaţă“.

Compania Natural din Slatina (judeţul Olt), controlată de antreprenori locali, exportă în mai bine de 30 de ţări de pe cinci continente, la 13 ani după ce a început livrările pe pieţele externe.

„Avem în acest moment peste 120 de sortimente, pre­zente în patru game de produse. Peste 95% dintre ele sunt prezente în export. Avem şi câteva sortimente dedicate unor pieţe sau produse cu reţete speciale, dar 90% din ceea ce producem este pentru export“, a spus Elena Zoica, director comercial în cadrul companiei Natural, care are în portofoliu branduri precum Natural, Accasă şi Irina sub care produce prăjituri, furse­curi şi gustări.

„Putem să spunem că avem reţete dedicate consumatorilor din diferite pieţe. Nu pot spune că pentru fiecare ţară, dar sunt, de exemplu, cerinţe speciale în ţările musulmane, şi sunt pieţe dedicate aşa cum sunt ţările scandinave“, a explicat Elena Zoica în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Ea adaugă faptul că fiecare piaţă are particularităţile ei şi fiecare proiect de intrare pe o piaţă este solicitant.

„Au fost proiecte pe care le-am implementat în patru-cinci luni şi au fost proiecte la care am lucrat chiar şi patru ani.“

„Fiecare piaţă a avut cerinţele ei, începând de la legislaţie, la etichetare, la reţete, la tot ceea ce ţine de punerea unui produs pe masa consumatorului şi, nu în ultimul rând, au fost cerinţele consumatorilor din ţara respectivă. Proiectele pot fi lungi, dar cel mai important este să ajungi la piaţă. Nu contează timpul şi efortul pe care îl depui“.

Compania Natural a avut în 2021 afaceri de peste 37 de miloane de lei. Compania a fost fondată în 1991 de soţii Florina şi Dumitru Popescu, iar în prezent produce în două fabrici situate una lângă cealaltă în Slatina.

„La export, relaţia cu buyer-ul este importantă. Este important atât etichetarea, cât şi povestea produsului.Toate acestea sunt completate de către cerinţa consumatorului şi cum e răspunsul lui faţă de produsul tău. Dacă înţelegem acest mix găsim reţeta de succes. Iar pentru a te putea promova în primul şi în primul rând, trebuie să ajungi în piaţa respectivă“. Ea a povestit că Natural a participat la numeroase târguri, iar la multe a mers şi cu alte companii româneşti, susţinându-se reciproc.

„În momentul în care un produs românesc a ajuns pe raftul unui magazin dintr-o altă ţară, avem şansa să ne spună  că îşi mai doresc un produs. Şi proiectele dezvoltate împreună să ştiţi că sunt cheia deschiderii de pieţe. Avem clienţi comuni cu alte companii româneşti, avem nişte piese dezvoltate împreună. A contat foarte mult o mână întinsă a unuia pentru celălalt“.

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny