ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Producătorul de dulceţuri Grandma’s Delights: Putem creşte piaţa produselor româneşti dacă şi marii retaileri ne-ar primi, chiar şi cu un mic raft. Doar împreună putem să menţinem banii în ţară

16.05.2025, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Facilitarea intrării micilor producători de alimente în piaţă, inclusiv în marile lanţuri de maga­zine, chiar dacă şi cu spaţii mici de expunere, ar putea creşte vânzările de produse locale, spune Teodor Niculescu, cofondator, Grandma’s Delights, un producător de conserve din legume şi fructe din judeţul Dâmboviţa.

„Astfel, putem să ne facem mai cunoscuţi, să ajungem în cât mai multe magazine, chiar dacă avem puţine produse şi cantităţi mici, dar ele trebuie să fie prezente în magazine. În plus, ar trebui să putem intra în magazine fără a fi obligaţi să aplicăm discounturi foarte mari sau să livrăm volume foarte mari. Fiind mici, pentru a păstra calitatea, trebuie să limităm volumele“, a spus antreprenorul în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

La rândul ei, Theodora Niculescu, cofondatoare a businessului, crede că este foarte important să fie recu­noscuţi aceşti mici producători. „Doar împreună putem să menţinem banii în ţară, putem să susţinem economia locală, adică ne ajutăm reciproc în acest fel“.

Theodora adaugă că anul 2024 a fost unul în care brandul a participat la multe evenimente, târguri, astfel încât să facă Grandma’s Delights mai cunoscut.

„Este foarte important să ai această conexiune cu clientul, să te cunoască, pentru că da, într-adevăr omul cumpără de la om, însă este important să ai şi să fii constant în această activitate.“

„Odată ce produsul tău este afişat într-o băcănie sau un supermarket trebuie să ai o cons­tanţă în prezenţa produsului tău pe piaţă. E ceva ce am descoperit noi încercând şi experiment de-a lungul timpului“.

Grandma’s Delights a luat naştere în 2018 atunci când familia Niculescu a decis să lase agitaţia oraţului pentru liniştea de la sat. Au început cu un mic solar unde cultivau propriile legume, iar ulterior au început să facă dulceţuri şi conserve pentru iarnă.

„Ulterior ne-am extins cu solariile, am construit şi o hală de procesare, am arendat grădinile bunicilor noastre şi cumva încercăm să fim într-o continuă dezvoltare. Solariile noastre au o suprafaţă de 1.400 mp în care ne cultivăm legumele, iar printre pomii fructiferi cultivăm şi în exterior aproximativ 2.000 mp“, a povestit Theodora. Recent, antreprenorii au mai cumpărat un teren de un hectar unde vor să planteze pomi fructiferi.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny