ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Producţia de carne de curcan creşte, iar fermierii mizează pe livrări la domiciliu. „În perioada sărbătorilor curcanul vine puternic din urmă şi ajunge pe mese chiar în detrimentul cărnii de porc.“

20.12.2022, 00:07 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Carnea de curcan ajunge tot mai des pe mesele românilor, chiar şi în perioada sărbatorilor de iarnă, iar fermierii fac investiţii în halele de creştere a păsărilor, în sistem ecologic şi în sistem free-range.

Cea mai nouă investiţie într-o fermă de curcani este cea realizată de Bio Star Logistic în Topoloveni (jud. Argeş), ferma fiind pusă pe picioare de două familii.

„Am populat ferma la 1 iulie. Acum suntem cu curcanii pe final de ciclu de creş­tere. Începem să abatorizăm, să proce­săm carne de curcan şi să livrăm către con­su­matorii care doresc o alternativă la celelalte produse de pe piaţă. Primim tele­foane, înregistrăm precomenzi şi ne pre­gătim să livrăm curcani pe mesele consumatorilor mai ales că vin sărbătorile şi curcanul a început să fie dorit pe mese şi de către români“,  a spus în cadrul emisiunii ZF Agropower Aurelian Vîlnoiu, acţionar al Bio Star Logistic. ZF Agropower este un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Aurelian Vîlnoiu adaugă faptul că, deşi în România nu există o tradiţie cu privire la consumul de carne de curcan de Crăciun, tot mai mulţi români aleg acest tip de carne deoarece este mai uşoară decât carnea de porc. Bio Star Logistic companie controlată de familiile Vîlnoiu şi Sora. Capacitatea fermei este de 2.500 de capete de curcan în sistem ecologic.

„Investiţia în fermă s-a ridicat undeva la aproape 2 milioane de euro dintre care o parte considerabilă a fost reprezentată de fonduri europene“, a mai spus antre­prenorul.

Bio Star Logistic mizează în primă fază pe livrări la domiciliu prin platforma curcanibio.ro, dar va livra şi în băcănii şi lanţuri de magazine cu produse bio.

Un business mai vechi în domeniul creşterii păsărilor în sistem free-range este Ograda Verde din judeţul Prahova, care activează pe piaţă de un deceniu.

„Anul acesta am reuşit  să cumpărăm o suprafaţă de teren adiacentă fer­mei actuale care ne va permite extinderea adă­posturilor şi implicit ne va permite creş­terea producţiei. Sunt convins de faptul că ro­mânii sunt din ce în ce mai interesaţi de alimentaţia sănătoasă şi odată cu creşterea puterii de cumpărare şi cererea pentru produsele noastre se va mări“, a de­clarat Victor Cămărăşoiu, fondator al Ograda Verde din Breaza (jud. Prahova), în cadrul ZF Agropower.

Ograda Verde livrează în Bucureşti, Ploieşti, Braşov şi în lo­ca­lităţile limitrofe, iar antreprenorul spune că îşi doreşte să crească ponderea din afara Bucureştiului la 20-25% faţă de 15% în prezent. „Comenzile le primim în proporţie de 95% prin intermediul serviciului online. Restul de circa 10 % le primim telefonic. Produsele sunt livrate la sfârşitul săptămânii, joi şi vineri astfel încât clienţii noştri au carne proaspătă pe care să o gătească în weekend“, a mai spus Victor Cămărăşoiu, care crede că viitorul agriculturii va fi unul sustenabil.

El povesteşte că a plecat acum zece ani la drum cu un singur produs, iar astăzi are 28 de produse proprii şi alte 300 de produse cu etichetă curată de la alţi producători locali.

„Astfel, reuşim să ajutăm şi micii producători care nu reuşesc să-şi desfacă produsele direct către către client“, a mai spus antreprenorul, care a investit până acum peste 100.000 de euro în Ograda Verde.

Aurelian Vîlnoiu, acţionar al Bio Star Logistic: Investiţia în fermă s-a ridicat undeva la aproape 2 milioane de euro, dintre care o parte considerabilă a fost reprezentată de fonduri europene.

Victor Cămărăşoiu, fondator, Ograda Verde: Anul acesta am reuşit să cumpărăm o suprafaţă de teren adiacentă fermei actuale care ne va permite extinderea adăposturilor şi implicit ne va permite creşterea producţiei.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny