ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Reţeaua de băcănii cu condimente şi dulciuri Bacanalia, deţinută de Lucian Naş, a ajuns la şase unităţi „Ne dezvoltăm în continuare“. Prima unitate Bacanalia a fost deschisă în urmă cu un an în Cluj-Napoca, iar astăzi brandul a ajuns şi în Turda şi Baia Mare.

07.08.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Lucian Naş, CEO şi fonda­tor al Bacanalia, reţea de băcă­nii care mizează pe condi­mente şi dulciuri vrac, dar şi pe produse ambalate precum dul­ceţuri şi sosuri, spune că mai este loc de dezvoltare în acest segment pe piaţa din Cluj.

„În Cluj s-au dezvoltat de mulţi ani şi magazine de producător.(...)Vremurile şi lumea s-au schimbat în ultimii ani şi cu atât mai mult de la pandemie încoace şi cred foarte tare că o variantă de dezvoltare în acest tip de comerţ va fi magazine de producător, dacă nu băcănii. Deci da, este loc foarte mult încă pe piaţă şi cred că lumea va fi din ce în ce mai interesată să cumpere produse de la producători“, a declarat Lucian Naş în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. Bacanalia are patru unităţi în Cluj-Napoca, una în Turda şi una în Baia Mare, cea din urmă fiind şi cel mai recent deschisă. „Momentan, producătorii cu care colaborăm sunt listaţi în toate magazinele, dar categoric pe viitor intenţionăm să extin­dem mult mai mult reţeaua. Pe viitor vom avea producători care vor vinde doar în anumite zone sau anumite magazine“, a menţionat managerul, care anterior a lucrat pentru Bonas, producător de lactate care a mizat la rândul lui pe propriile magazine. Lucian Naş a deschis Bacanalia alături de Andreea Iulia Moldovan, Raluca-Otilia Horumbă şi Georgian-Mihai Horumbă.

În ianuarie 2024 l-au atras în acţionariat şi pe Marius Alexe, investitor care mai are în portofoliu companii precum Norofert sau MAM Bricolaj, Ultragreens, On Leaf sau Ohvăz. Conform Termene.ro, Lucian Naş are 35% din părţile sociale ale Bacchanalia, iar Marius Alexe 40%. Bacanalia comercializează produse precum Sunday Bites, Ohvăz, OnLeaf, dar şi miere sau zacuscă de la producători locali. Însă, Bacanalia mizează în special pe condimente şi mixuri de condimente, care vin cu precădere din alte ţări.

„Din cele 300 de produse, cam 25-30% sunt de pe piaţa românească. Evident că restul e foarte complicat, adică e imposibil să aducem de pe piaţa românească. Mă refer la  condimente pentru că nu suntem ţară producătoare de aşa ceva, dar tot ce se poate şi funcţionează şi prinde, o să insistăm pe produs local". El adaugă că atât experienţa de la Bonas, cât şi cea de la Univesitatea de Ştiinţe Agricole l-a ajutat, văzând lucrurile şi din pespectiva producătorului, nu a doar a comerciantului.

„Ca producător, trebuie să ai consecvenţă, să fii perseverent, să menţii un anumit standard şi să cauţi magazine noi, parteneri noi, să vezi în ţară ce se întâmplă, să fii conectat cu ce se întâmplă în ţară. Fără să fii în permanenţă conectat cu piaţa locală,regională, e complicat dacă nu imposibil, să dezvolţi un business". El spune că de exemplu la Bonas era în permanenţă în căutare de parteneri noi şi renegocia contractele, pentru că piaţa este foarte competitivă în acest sector, dar şi foarte volatilă.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny