ZF Agrobusiness

ZF AGROPOWER. Cum a reuşit familia Hodorogea, care a fondat Legume Verzi, o fermă legumicolă în judeţul Dâmboviţa,să-şi reducă pierderile: Am creat un brand de produse de bacănie pe care îl livrăm în toată ţara

23.01.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Legume Verzi este o afacere pusă pe picioare de Corina şi Constantin Hodorogea, care au sesizat în pandemie nevoia bucureştenilor de legume de la ţară.

Corina Hodorogea, cofondator al Legume Verzi, o mică fermă legumicolă din judeţul Dâmboviţa, spune că pentru a reduce pierderile uriaşe, în special la tomate, a lansat brandul propriu Selo, sub care produce conserve din legume pe care le poate comercializa în toată ţara.

„Pentru a reduce risipa şi pentru a folosi legumele pentru a face alte produse, am creat un nou brand – Selo, care în limba bulgară înseamnă sat. Suntem o comunitate de bulgari cu o bază legumicolă foarte puternică. Aşa că toate ingredientele din zacuscă, ardei în oţet sau dulceţuri sunt făcute din ingredientele din grădina noastră şi avem comenzi din toată ţara“, a spus antreprenoarea în cadrul ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania şi Penny. Legume Verzi cultivă legume pe o suprafaţă de trei hectare şi le livrează în Bucureşti şi localităţile din jur. De asemenea, Legume Verzi colaborează şi cu producători de fructe din Voineşti. Brandul Selo este cel pe care Legume Verzi îl poate livra în toată ţara.

„Noi livrăm produse de sezon, legume în special, pentru că sunt cultivate de noi. În perioada aceasta sunt dovleci plăcintar, salată, ceapă verde, praz şi toate rădăcinoasele, pentru că acesta este sezonul lor.“

„Însă pe parcursul anului, în funcţie de fiecare anotimp, avem roşii, castraveţi, ceapă, ardei etc“. De asemenea, mica fermă a început să cultive şi varză kale sau măcriş, la cererea clienţilor. Iar ţinta celor doi antreprenori este să extindă suprafaţa culturii protejate. Ea spune că oamenii îşi doresc să aibă produse calitative, la îndemână.

„Avem planuri de extindere, în special pe zona aceasta de produse procesate, unde ne propunem să venim cu produse noi o în primă instanţă, dar şi să aducem pe mesele bucureştenilor din ce în ce mai multe produse. Feedbackul este pozitiv, iar anul care urmează este oportun să creştem brandul Selo, să fie mult mai vizibil pentru bucureşteni, să ajungem şi în băcănii“. Ea spune că deocamdată nu-şi doresc să fie prezenţi în supermarketuri, dar intenţionează să ajungă cu produsele procesate, dar şi cu legumele în băcănii.

„Chiar acum suntem în proces de planificare a producţiilor şi o să venim cu produse noi, aşa cum ne-au cerut şi clienţii noştri. În fiecare an am adus produse noi în portofoliul nostru de produse“. De asemenea, antreprenorii care au fondat Legume Verzi se gândesc chiar la deschiderea unui magazin fizic.

„Noi ne dorim să avem şi contact direct cu clienţii noştri cât mai mult posibil. E important să livrezi la domiciliu şi să fii la îndemâna clienţilor când e nevoie, dar acum nemaifiind pandemie ne dorim să ajungem mai aproape de client. Aşadar, fie vom avea un magazin fizic fie vom avea un spaţiu în care să livrăm, sigur vom fi prezenţi fizic în Bucureşti“.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny