ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Tudor Stanciu, Amfora Natura: Cererea pentru cartoful dulce cultivat ecologic a crescut şi anul acesta intenţionăm să plantăm două hectare. Cartoful dulce este cunoscut în România şi există o cerere imensă, numai că nu este cunoscut cel produs local

18.02.2022, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Creşterea cererii pentru cartoful dulce, al cărui gust seamănă cu cel al dovleacului plăcintar, cultivat în sistem ecologic, l-a determinat pe Tudor Stanciu, manager al fermei ecologice Amfora Natura din judeţul Călăraşi, să mărească suprafaţa de zece ori în patru ani, ajun­gând la două hectare în acest an.

„În urmă cu cinci ani, am început cu o cultură de alune de pământ, adică de arahide, dar a fost destul de greu, deoa­rece ai nevoie de foarte multe echipa­mente pentru a putea scoate arahida din pământ, pentru a o condiţiona şi a o valorifica. Acum patru ani am pus cartof dulce pe 2.000 de metri pătraţi şi am văzut că este o plantă extraordinară şi se adaptează foarte uşor la condiţiile pedologice ale solului din judeţul Călăraşi“, îşi aminteşte Tudor Stanciu.

El a fost prezent la emisiunea ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.

Compania Amfora Natura produce mai multe legume în sistem ecologic, cum ar fi vinete, ardei sau do­vlecei, dar şi pepene galben, pe care le comercia­lizează în două lanţuri de supermar­keturi, unde ajung şi cartofii dulci.

„Ca piaţă, cererea pentru cartoful dulce convenţional este de circa zece tone săptămânal în super­marketuri, iar pentru cel ecologic este puţin mai mică, dar există, deoarece este o legumă valoroasă din punct de vedere nutriţional şi poate intra în dieta bebeluşilor. Aşa că mămicile caută cartoful dulce, dar o fac şi cei care au probleme digestive. Cererea a crescut şi anul acesta mărim suprafaţa cultivată şi intenţionăm să punem două hectare de cartof dulce“, a menţionat Stanciu. Costul de producţie per hectar se ridică la 10.000 de euro, iar producţia este de circa 15 tone la hectar, a precizat antreprenorul.

Mai multe detalii pe zf.ro

El menţionează că pentru valorificare, reprezentanţii supermarketurilor au reguli de calitate foarte stricte, adică producătorii trebuie să aibă grijă cum recoltează tuberculii, pentru a nu-i zgâria. Mai mult, ei trebuie să îi spele pentru ca aceştia să fie curaţi la predare.

„Cartoful dulce este cunoscut în România şi există o cerere imensă, numai că nu este cunoscut cel produs local, aceasta fiind încă o cultură de nişă. Altfel, supermarketurile absorb o cantitate foarte mare, care însă nu poate fi vândută şi în piaţa tradiţională“, a mai spus Tudor Stanciu.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny