ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Valentina Ioniţă, Băcănia cu poveşti: Ne-am diversificat în fiecare an. Dacă ne menţineam ideea de acum opt ani, de a face doar legume, nu am mai fi rămas pe piaţă. Livrăm mâncare gătită acasă, am început de un an, pentru a reduce risipa de alimente

06.12.2021, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Pornită ca o afacere de familie ce cultiva legume ecologice în localitatea Albota din judeţul Argeş, Legume de Ţară este în prezent Băcănia cu poveşti de pe Strada Burghiului, Voluntari (judetul Ilfov), care spune povestea produselor agroalimentare de la 15 producători locali.

„Am început acum opt ani să cultivăm legume şi am creat un magazin online pentru vânzarea produselor. Pe parcurs, clienţii ne-au solicitat să le oferim şi produse com­plem­entare, precum mezeluri sau brânzeturi şi astfel am descoperit mici producători care realizau produse bio, la fel ca noi, iar în urmă cu trei ani am decis să ne mutăm din online într-un magazin fizic. Totul a pornit de la cererea din piaţă“, a spus Valentina Ioniţă, fondatoarea busi­nessului Băcănia cu poveşti.

De zece ani, dar mai ales în ultimii cinci ani, conceptul de băcănie a prins rădăcini tot mai adânci în România, iar în Bucureşti, pe fiecare bulevard mare există, aproape la inter­secţia cu fiecare colţ de stradă, câte o băcănie. Numărul total al băcăniilor nu este cunoscut, deoarece nu există date statistice centralizate.

„Ne-am diversificat în fiecare an, pentru că dacă ne menţineam ideea de acum opt ani, cu siguranţă, nu am mai fi rămas pe piaţă“, menţionează Valentina Ioniţă.

În prezent, pe site-ul companiei se găsesc produse de la salată şi murături până la suc de cătină ori aronia şi mâncare gătită.

„Livrăm mâncare gătită acasă, am început de un an, pentru a reduce risipa de alimente, căci de la o săptămână la alta aducem produse proaspete şi astfel prelucrăm ce rămâne pe stoc“, a explicat Ioniţă. Livrările la domiciliu sunt, de altfel, un nou obicei care s-a format şi s-a dezvoltat foarte bine şi rapid începând cu luna martie a anului 2020, odată cu intrarea noului coronavirus în România.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny