ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Victor Nistorică, administrator, Brutăria Bardar: Vindem în Republica Moldova în aproape toate lanţurile mari de magazine şi de doi ani am trecut Prutul. În România sunt preferate plăcintele dulci

07.02.2025, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Brutăria Bardar, o afacere din Republica Moldova cu o experienţă de 25 de ani, a intrat de doi ani pe piaţa românească în magazine tradiţionale, iar în urmă cu şase luni a ajuns şi în magazinele unei reţele de comerţ modern, pentru care face plăcinte congelate, coapte în brutăriile acestora, şi îşi propune extinderea în mai multe locaţii.

„În primă fază, compania a fost focusată pe produse tradiţionale fabricate în Republica Moldova, iar de cinci ani ne-am mutat pe semifabricate congelate, pe care le vindem în Republica Moldova în cam toate lanţurile mari de magazine şi de doi ani am trecut Prutul. Prima mică colaborare a fost cu un o platformă online, abia s-a lansat atunci“, a spus Victor Nistorică, administrator al companiei Brutăria Bardar, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Apoi, a reuşit să intre într-un mare lanţ de hiper­marketuri, care este prezent şi în Republica Moldova, şi aşa acum are acoperire naţională pe piaţa românească de şase luni, acolo unde plăcintele sunt coapte în brutăria acestor magazine şi servite proaspete, calde. „Ca sor­timentaţie cu care operăm sunt plăcintele congelate   coapte la magazine sau la consumator acasă. Avem croissante, produse de panificaţie, cum ar fi cozonaci sau panettone de Paşti, şi planificăm să venim şi cu produsele de cofetărie, cum ar fi torturi şi prăjituri“, a mai spus el.

Nistorică a mai afirmat că există potenţial de dezvoltare pe piaţa românească şi chiar de a intra alte businessuri moldoveneşti aici, dar e important să construiască un flux logistic cât mai scurt, pentru a evita depozitarea undeva în România, care ar genera noi costuri: de descărcare, depozitare şi manipulare pentru comenzi.

„Comanda e încărcată aici, la Bardar, şi ajunge direct la platforma centrală a lanţului de supermarketuri.“

Pe lângă aceste economii de costuri, compania spune că produsele sunt în mare parte artizanale sau semi-artizanale şi compania spune că pune accent pe acest aspect pentru a atrage clienţi, pentru că „niciodată nu o să putem să concurăm la preţ cu un produs făcut într-un mod industrial, fie din Polonia, din Belgia, chiar din Bulgaria, Grecia, în categoria noastră“.

Apoi, el spune că au mişcorat ambalajele, pentru că îşi doreau clienţii din România să fie patru produse în loc de şase, iar la Poale-n brâu, de exemplu, moldovenii consumă în general cu brânză, pe când românii şi-au dorit să fie cu dovleac sau cu vişine şi atunci şi au înţeles că în România se consumă mai mult plăcinte dulci.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny