ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Vinăria Jugrestan, un mic producător de vin din Satu Mare, reuşeşte să vândă vinuri în mai multe magazine specializate din marile oraşe din ţară şi plănuieşte să intre pe segmentul spumantelor

09.09.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Cultura de viţă-de-vie şi producţia actualei vinării sunt moştenite de la businessul început de tatăl său. Micul producător cultivă atât soiuri de struguri albi, cât şi soiuri roşii.

Vinăria Jugrestan, un mic producător de vin din Satu Mare cu un hectar, îşi vinde produsele în mai multe maga­zine specializate din marile oraşe din ţară, dar şi la diverse evenimente din domeniul vinului. Totuşi, o parte din vânzări vin direct de la cramă, spune Cristian Jugrestan, fon­da­tor Vinăria Jugrestan, în emisiunea ZF Agropower. „Avem oaspeţi la cramă, ne sună oameni care vin în România din toată lumea. Noi mai facem degustări prin ţară, la magazine specializate, avem produse în magazine din Iaşi, Suceava, Cluj, Târgovişte, Bacău, Bucureşti. Continuăm să ne facem treaba şi încercăm să facem evenimentele proprii de degustări“, spune Cristian Jugrestan.

Vinăria Jugrestan este un business de familie care îşi are originea într-un business pornit de tatăl antreprenorului tot în dome­niul vinului. Vinăria are o supra­faţă cultivată de doar un hectar. Cultura de viţă-de-vie şi producţia actualei vinării sunt moştenite de la businessul început de tatăl său.

Micul producător cultivă atât soiuri de struguri albi, precum şi soiuri roşii precum Fetească Neagră, Merlot sau Negru de Drăgăşani.

Cristian Jugrestan a fost încă de mic implicat în activitatea businessului, însă a ales să urmeze studii economice la Cluj. Pasiunea pentru vin însă a existat şi pe parcursul facultăţii, iar după terminarea licenţei a urmat un masterat în tehnologia producerii vinului. În 2015, când Cristian Jugrestan s-a întors acasă, vinări a a trecut printr-o transformare semnificativă, începând astfel să producă vinuri sub etichete proprii.

„În 2015, am preluat frâiele de la tata şi din 2019 am scos primele etichete înregistrate. De atunci, am început să ne facem loc în piaţă“, explică Cristian Jugrestan.

Fiind un mic business de familie, antreprenorul are mai multe responsabilităţi, de la producţie şi până la vânzare, etichetare şi promovarea produselor.

Vinăria Jugrestan produse vinuri bio, iar antreprenorul spune că anul acesta, în pofida secetei, a fost unul bun, care i-a permis să continue producţia bio.

„Sunt încântat de cum a descurs anul acesta, chiar dacă a fost secetă şi multe ploi, dar nu cantitative, în prima parte a verii au fost multe ploi, însă nu abundente“, precizează antreprenorul.

Pe termen lung, micul producător de vin îşi doreşte să păstreze o cultură bio şi o o calitate înaltă a produselor, dar nu se concentrează pe o extindere masivă. Totuşi, unul din planurile antreprenorului este de a intra pe segmentul de spumante, iar în acest sens, vinăria a produs circa 100 de sticle, în primă fază, pentru a vedea cum decurg lucrurile. 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny