ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Viorel Tămaş, Colina Farms, o fermă de legume bio care vinde direct către clientul final: „Noi cunoaştem consumatorul şi el ne vizitează în fermă. Relaţia care s-a închegat este una de încredere, serioasă, iar eu rămân competitiv în piaţă şi clientul rămâne fidel“

27.01.2023, 00:05 Autor: Florentina Niţu

După ce în 2022 preţurile au crescut sem­nificativ la alimente, fidelizarea clienţi­lor a devenit una dintre priorităţile produ­că­torilor şi comercianţilor de hrană. De altfel, 2023 pare a fi anul trierii, iar Viorel Tămaş, inginer horticol în cadrul fermei Colina Farms, crede că vor rămâne pe piaţă „cei care îşi fac treaba foarte bine“.

„Cred că cei care îşi fac treaba foarte bine nu vor avea probleme. Noi livrăm pro­duse direct la clienţi şi ei ştiu ce consumă. Deja avem o relaţie, noi cunoaştem consumatorul şi el ne vizitează în fermă de drag. O astfel de relaţie între producători şi consumatori este una benefică, pentru că consumatorul vede planta de când e pusă în pământ până când ajunge pe masa lui. Re­laţia care s-a închegat este una de încredere, serioasă, iar eu rămân competitiv în piaţă şi clientul respectiv rămâne fidel“, a spus Viorel Tămaş în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

La finalul anului 2022, preţul legumelor a avut o creştere de peste 20% faţă de fi­nalul anului 2021, conform datelor INS. Acest lucru a influenţat şi decizia de cumpărare a clienţilor, astfel oamenii au fost mult mai reticenţi şi grijulii cu cât şi ce cumpără, potrivit lui Tămaş.

„Am fost nevoiţi să ridicăm puţin preţul cutiei cu legume pe care o livrăm, dar ne-am uitat la inflaţie şi nu am vrut să creştem mai mult preţul, chiar dacă am avut un profit foarte mic. Am ales să rămânem la preţurile acestea ca să poată să rămână şi clienţii alături de noi. Eu încerc să reduc cât de mult pot costul de producţie şi să găsesc soluţii“, a explicat el. Viorel Ţămaş a com­ple­tat că încearcă să se specializeze şi să fie mai bun în ceea ce face.

Colina Farms este o fermă de legume ecologice cultivate în spaţii protejate (so­larii) din judeţul Cluj, care comercializează producţia exclusiv către clientul final. Ea avea anul trecut o suprafaţă acoperită cu solarii de 5.000 mp şi îşi propunea să ajungă la peste 10.000 mp. De asemenea, compa­nia produce în câmp cartofii, morcovii şi ţelina, pe o suprafaţă de 5 hectare.

În prezent, în solarii compania are ceapă verde, salată verde, creson (plantă folosită în salate sau ca garnitură), rucola, gulii şi usturoi verde, potrivit lui Tămaş. „Nu mă bucură că nu avem tempe­raturi normale pentru perioada aceasta, pentru că poate să ne aducă nişte probleme pe viitor. Noi am pregătit solariile, avem culturile de iarnă dezvoltate foarte bine, mult prea bine, şi asta mă îngrijorează în cazul în care o să apară temperaturi negative, care o să le afecteze“, a mai spus el.


 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny