ZF Asigurări de viaţă

ZF Asigurări de viaţă. Adriana Lecu, Allianz SE: Există o oarecare deschidere către a gândi şi a planifica pe termen lung, ceea ce rezonează foarte bine cu ofertele asigurărilor de viaţă în România. Una din diferenţele între România şi Germania şi Franţa este din punct de vedere istoric, mai mulţi ani în care asigurările de viaţă au avut timp să se dezvolte

05.12.2024, 00:05 Autor: Mircea Nica

♦ Contextul fiecărei ţări este complet diferit, pentru că în primul şi în primul rând totul porneşte de la nivelul asigurărilor sociale din ţara respectivă şi nevoile adiţionale ale populaţiei de asigurare către domeniul privat ♦ Companiile din România sunt foarte active şi încearcă să atragă clienţii, însă în momentul de faţă trebuie să adapteze foarte mult oferta pentru a găsi reţeta de succes, a spus Adriana Lecu, head of protection development, Allianz SE.

Există o oarecare deschidere către a gândi şi a planifica pe termen lung, ceea ce rezonează foarte bine cu ofertele asigurărilor de viaţă în România şi acest lucru reprezintă printre primele semne că planificarea pe termen lung este din ce în ce mai mult în mintea oamenilor, a spus Adriana Lecu, head of protection development, Allianz SE, în cadrul emisiunii ZF Asigurări de Viaţă, proiect editorial realizat de Ziarul Financiar cu susţinerea Allianz-Ţiriac.

„Există o oarecare deschidere către a gândi şi a planifica pe termen lung, ceea ce rezonează foarte bine cu ofertele asigurărilor de viaţă în România şi acest lucru reprezintă primele semne că planificarea pe termen lung este din ce în ce mai mult în mintea oamenilor însă, din punctul meu de vedere, este una dintre diferenţele între piaţa de asigurări din România şi piaţa de asigurări sau dezvoltarea pieţei de asigurări în ţările din Europa de Vest. Există, evident, din punct de vedere istoric, mult mai mulţi ani în spate în Germania, în Franţa. Sunt companii care funcţionează de sute de ani, sunt produse bine definite în piaţă, care răspund unui segment larg al populaţiei. Sunt oferte care sunt ajustate pentru a se potrivi nevoilor specifice ale unui segment al populaţiei. În România încă reţeta de succes este în dezvoltare“, a explicat Adriana Lecu.

Din perspectiva companiilor de asigurări din România, A­dri­ana Lecu susţine că acestea sunt foarte active şi încearcă să atragă clienţii, însă în momentul de faţă trebuie să adapteze foarte mult oferta penru a găsi reţeta de succes.

„Companiile din România sunt foarte active şi încearcă să atragă clienţii, însă în momentul de faţă trebuie să adapteze foarte mult oferta pentru a găsi reţeta de succes pentru a atrage un număr cât mai mare de clienţi şi toate acestea se reflectă, evi­dent, în rata de penetrare a asigurărilor de viaţă, unde sunt diferenţe foarte mari. Dacă ne uităm la România versus Germania sau Franţa, discutăm de diferenţă de la 1 la 10 sau 20. Există, de asemenea, un cadru legislativ. Ceea ce vedem în ultimii ani este o oarecare convergenţă, pentru că o bună parte din legislaţia legată de asigurări este condusă prin Uniunea Europeană“.

Prin urmare, există similaritate în ceea ce priveşte reglementarea asigurărilor de viaţă, însă cadrul din ţările Europei de Vest este mai avansat, ceea ce ar contribui, de asemenea, la o încredere mai mare a populaţiei“.

În ceea ce priveşte diferenţa dintre România şi alte pieţe europene, Adriana Lecu consideră că sunt mai mulţi factori printre care încrederea.

„Un factor este încrederea pe care populaţia o are în asigurările de viaţă şi cadrul legislativ din ţări precum Germania a contribuit foarte mult la a căpăta încredere că o promisiune a asigurătorilor de viaţă este o promisiune corectă faţă de clienţi. Din punctul meu de vedere, va mai dura o vreme până când această percepţie va fi schimbată şi în România. Prin urmare, un termen de 5 ani este probabil destul de scurt pentru a atinge un nivel de penetrare relativ similar sau corelat cu diferenţele salariale între diferitele ţări“.

Asigurările de viaţă, din punct de vedere tehnic, sunt relativ complexe şi acest lucru în trecut a fost transpus într-un mesaj de vânzare extrem de complicat pentru populaţie, a mai adăugat Adriana Lecu.

„Ceea ce vedem că funcţionează foarte bine este simplificarea acestor mesaje şi simplificarea explicaţiei legate de rolul pe care o asigurare îl are pentru o persoană. Acest lucru funcţionează foarte bine şi ar fi unul dintre aspectele pe care l-aş recomanda colegilor din România. Evident, este de asemenea important să înţelegem cu adevărat care sunt nevoile de asigurare ale clienţilor şi potenţialilor noştri clienţi şi dialoguri cu grupuri de consumatori în acest sens sunt, de asemenea, foarte importante. Dacă gândirea soluţiilor sau propunerilor companiilor de asigurări către clienţi şi potenţiali clienţi porneşte de la aceste premise, cred că este un început foarte bun.“

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Asigurări de viaţă