ZF Asigurări de viaţă

ZF Asigurări de Viaţă. Codruţa Furtună, Allianz-Ţiriac: Prosperitatea merge mână în mână cu asigurările de viaţă, dar atenţia ar trebui să fie, poate mai mult, la cei care nu au disponibilităţi financiare. Protecţia rămâne cea mai importantă, iar o primă lunară mai mică decât un abonament Netflix poate face diferenţa

10.10.2024, 00:05 Autor: Mircea Nica

♦ „Noi ne uităm nu doar la cei care dispun, au disponibilităţi financiare, ci poate protecţia cea mai necesară este acolo unde nu există disponibilităţi financiare şi acolo e nevoie de foarte multă educaţie, pentru că atunci când prosperi şi ai o educaţie financiară care îţi asigură o perspectivă, poate te uiţi mai degrabă la investiţie şi la economisire decât la protecţie. Iar prima zonă şi cea mai importantă în zona de asigurări de viaţă rămâne protecţia“, a explicat Codruţa Furtună de la Allianz-Ţiriac.

Prosperitatea merge mână în mână cu asigurările de viaţă, conform indicatorilor care arată un PIB per capita care generează un interes mai mare pentru asigurări. Deşi statistic este relevant, iar indicatorii sunt corelaţi, protecţia cea mai necesară poate că este acolo unde nu există disponibilităţi financiare, a spus Codruţa Furtună, director vânzări şi distribuţie la Allianz-Ţiriac Asigurări, în cadrul emisiunii ZF Asigurări de Viaţă, un proiect editorial realizat de Ziarul Financiar cu susţinerea Allianz-Ţiriac.

„Cred că prosperitatea merge în mână în mână cu asigurările de viaţă în special. Acest lucru arată şi indicatorii. Un PIB per capita generează un interes mai mare pentru asigurări, statistic relevant. Şi aceşti doi indicatori sunt corelaţi direct, aşa încât crescând prosperitatea în România, anul acesta, de exemplu, am avut cele mai mari majorări salariale din Uniunea Europeană şi asta ajută şi înclină atenţia oamenilor către asigurările de viaţă. Sigur, noi ne uităm nu doar la cei care au disponibilităţi financiare, ci poate protecţia cea mai necesară este acolo unde nu există disponibilităţi financiare şi acolo e nevoie de foarte multă educaţie, pentru că atunci când prosperi şi ai o educaţie financiară care îţi asigură o perspectivă, poate te uiţi mai degrabă la investiţie şi la economisire decât la protecţie. Iar prima zonă şi cea mai importantă în zona de asigurări de viaţă rămâne protecţia“, a spus Codruţa Furtună.

Având în vedere că cea mai mare necesitate întotdeauna va veni din zona celor care nu dispun neaparat de resursele financiare necesare, iar protecţia este pincipalul factor care poate face diferenţa în cazul unui eveniment. Codruţa Furtună a explicat că o primă de asigurare în sumă mai mică decât un abonament Netflix pe lună poate face miracole, în special pentru că sumele asigurate sunt multiplicate comparativ cu prima discretă plătită.

„O primă mică face miracole în cazul unui eveniment, pentru că sumele asigurate sunt multiplicate faţă de prima discretă pe care o plăteşti. O sumă mai mică decât un abonament Netflix lunar poate să-ţi dea aces la o sumă substanţială asigurată în cazul unui eveniment, aşa încât cu cât ai mai puţini bani, cred că ai nevoie de mai multă protecţie“.

Pe zona de distribuţie, Allianz-Ţiriac a scalat canalele de distribuţie, a demarat un parteneriat strategic în 2018 cu unul dintre partenerii bancari mari, UniCredit, care acum a devenit din ce în ce mai relevant în portofoliul companiei.

„Am implementat primul produs de asigurare de viaţă în mediul online, care este ieftin şi accesibil. Am demitizat aceste două contra argumente pentru asigurările de viaţă ca fiind scumpe şi greu accesibile. Avem deja primii 7.000 de clienţi în zona de online. Produsul l-am lansat anul trecut, deci în câteva luni am reuşit să aducem protecţie pentru 7.000 de români. Ne-am uitat la ce apreciază oamenii când se uită la lucrurile pe care îşi concentrează atenţia la KPI, KPI de vânzări, sunt lucrurile care ne încurajează şi ne direcţionează atenţia dintr-o zonă în alta în încercarea de a optimiza veniturile noastre ca şi vânzători.“

Din perspectiva canalelor, Codruţa Furtună spune că acestea sunt reprezentate de agenţii Allianz-Ţiriac, reţelele proprii, dar şi brokeri.

„Avem 2.200 de agenţi şi consultanţi financiari. Sunt două reţele diferite. Una este dedicată zonei de viaţă, reţea specializată o numim noi, unde sunt 300 de oameni. Reţeaua proprie este o reţea mixtă care vinde şi asigurări generale, dar şi asigurări de viaţă, unde sunt 1.800 de colegi agenţi. Împreună, cele două canale generează o treime din portofoliu, mai mult de o treime din portofoliul nostru şi de circa peste două ori volumele brokerilor din piaţa din România. Deci, practic, cei 40.000 de asistenţi în brokeraj generează împreună mai puţin de jumătate din cât generează cei 2.200 de agenţi şi consultanţi financiari Alianz-Ţiriac. Lucrăm cu toţi cei 286 de brokeri, însă sunt brokeri care au un apetit şi ne arată un apetit mai ridicat.“

În ceea ce priveşte zonele de unde vin creşterile, Codruţa Furtună a explicat că cele mai bune creşteri sunt unde cifrele sunt încă mici, respectiv zona de bancassurance şi brokeri.

„Cele mai bune creşteri sunt acolo unde cifrele sunt mici şi cifrele sunt mici în bancassurance şi în brokeri şi atunci evident că le multiplicăm. Am multiplicat cifrele în bancassurance anul trecut am crescut de trei ori volumele, dar am pornit de la o bază mică şi atunci e foarte uşor să păcăleşti în dinamică. Cel mai mare potenţial de creştere este la broker şi la bancassurance pentru că sunt subpenetraţi, e subdimensionat interesul, sunt prea puţini certificaţi sau specializat sau pregătiţi să aibă o discuţie cu clientul, care este un client cu un profil complet diferit de un client de asigurare generală care are nevoie de alte argumente, de altă conexiune şi de o perspectivă pe termen lung a relaţie.“

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Asigurări de viaţă