ZF Asigurări de viaţă

ZF Asigurări de Viaţă, un proiect editorial realizat cu susţinerea Allianz-Ţiriac. Camelia Dolfi, Allianz-Ţiriac: În ţările foarte dezvoltate mai mult de 50-60% din asigurările de viaţă produse de asigurători sunt distribuite, în prezent, prin intermediul bancassurance. În România, la ora actuală, avem în jur de 20% din volume aduse prin canalul bancassurance

03.11.2024, 11:53 Autor: Mircea Nica

„Bancassurance a apărut undeva în jurul anilor ’70, în Franţa. În România zona aceasta de bancassurance a început mai târziu, în jurul anilor 2002-2005, când au apărut primele parteneriate bancare strict calate pe zona aceasta de asigurări de viaţă ataşate creditelor ipotecare sau creditelor de consum. În prezent ne-am diversificat“, a explicat Camelia Dolfi, director Bancassurance şi Parteneriate Strategice, Allianz-Ţiriac, în cadrul emisiunii ZF Asigurări de Viaţă.

Asigurările de viaţă, care sunt distribuite prin inter­me­diul bancassurance, ca­na­lul de vânzare utilizat cu ajutorul băncilor sau al in­stituţiilor financiare non-bancare, re­prezin­tă peste 50-60% din distribuţia asigurărilor de viaţă în ţările foarte dezvoltate, în timp ce în România aproximativ 20% din vo­lu­me sunt distribuite prin canalul de ban­cassurance, a spus Camelia Dolfi, director Bancassurance şi Parteneriate Strategice, Allianz-Ţiriac, în cadrul emisiunii ZF Asigurări de Viaţă, un proiect editorial realizat de Ziarul Financiar cu susţinerea Allianz-Ţiriac.

„În prezent, în ţările foarte dezvoltate în zona bancară şi zona asigurărilor, mai mult de 50%-60% din asigurările de viaţă produse de asigurători sunt distribuite prin intermediul bancassurance. În România, la ora actuală avem în jur de 20% din volume aduse prin canalul bancassurance“, susţine Camelia Dolfi.

Ea a mai explicat că există şi un decalaj privind momentul în care vânzarea prin bancassurance a început. Bancassurance a apărut în jurul anilor ’70 în Franţa, în timp ce în România zona de bancassurance a început mai târziu, în jurul anilor 2002-2005.

„La acel moment, băncile au sesizat că au nevoie de o protecţie pentru riscul de neîn­casare al creditelor în cazul unor eveni­mente nefericite care ar afecta viaţa şi sănă­ta­tea clienţilor. Şi atunci, împreună cu asi­gu­rătorii au construit nişte produse de asi­gurări de viaţă ataşate creditelor bancare. În România zona aceasta de bancassurance a început mai târziu, în jurul anilor 2002-2005, când au apărut primele parteneriate bancare strict calate pe zona aceasta de asi­gurări de viaţă ataşate creditelor ipote­care sau creditelor de consum. În prezent ne-am diversificat. În afară de acest produs de asi­gurare de viaţă care are o misiune strict de a proteja banca şi clientul şi familia acestu­ia în cazul unor evenimente nefericite cum ar fi decesul sau invaliditatea împrumu­tatu­lui, în timp am dezvoltat produse de asigu­rări de viaţă împreună cu băncile de tip stand alone, adică nelegate de activitatea de creditare şi de produsul de credit“, a mai detaliat Camelia Dolfi.

Din perspectiva tipurilor de asigurări de viaţă care sunt distribuite prin ban­cassu­rance, Camelia Dolfi a mai spus că asigurările de viaţă de tip „stand alone“, distribuite prin bănci sunt de mai multe tipuri, fie că este vorba de asigurări de viaţă strict cu compo­nen­tă de protecţie, care acoperă riscuri precum deces, invaliditate, spitalizare din accident, intervenţii chirurgicale din accident sau boală, fie că este vorba de asigurările de viaţă de tip economisire sau investiţie.

„Asigurările de viaţă de tip stand alone distribuite prin bănci sunt de mai multe ti­puri. Fie că vorbim despre asigurări de viaţă strict cu componentă de protecţie şi aici vor­bim despre riscuri cum ar fi deces, invali­dita­te, spitalizare din accident, intervenţii chirur­gicale din accident sau boală, boli grave, deci de la riscuri cu o frecvenţă mai rară - să zicem deces sau deces din accident, deces din boală-, până la riscuri cu o frecvenţă mai mare în cazul accidentelor, intervenţiilor chirurgicale, a spitalizărilor din accidente sau din boală sau la până la bolile grave care din păcate au şi ele o incidenţă destul de mare. Apoi, avem asi­gu­rările de viaţă cu componentă investiţio­nală. Deci asigurările de viaţă pentru econo­misire şi investiţii care au şi ele înglobate o componentă de protecţie, dar au şi zona de economisire şi investiţii în programe investi­ţionale pe care le pun la dispoziţie asigurători împreună cu băncile şi care sunt structurate în cadrul acestor asigurări de viaţă de tip economisire sau investiţie“, a mai explicat Camelia Dolfi.

În cazul Allianz-Ţiriac, asigurătorul are un parteneriat strategic cu UniCredit Bank, început în anul 2018, prin care a început cu asigurări simple de protecţie, concentrate mai mult pe zona de accidente, cu prime foarte accesibile.

„Am început cu o primă lunară de 5 lei, acum avem un produs cu o primă lunară de 7 lei. Pentru 7 lei beneficiile sunt mari, în sensul că avem sumă asigurată în caz de deces din accident 40.000 lei, invaliditate din accident 40.000 lei, spitalizare din accident 4.000 lei şi intervenţii chirurgicale din accident. Clientul beneficiază de o protecţie reală în patru situaţii, să zicem, extreme, pentru accidente şi nu numai extreme. Pot să vă dau un exemplu. Am avut un client care, dintr-o simplă fractură la un deget, deci într-un accident casnic şi-a rupt un deget. A fost nevoie de patru intervenţii chirurgicale pentru degetul respectiv şi am plătit de patru ori suma maximă pentru intervenţii chirurgicale, respectiv câte 4.000 lei. Deci a fost un ajutor real pentru clientul respectiv.“

Din punctul de vedere al volumului, Camelia Dolfi a mai adăugat că produsul pentru care se plăteşte 7 lei pe lună este pe primul loc pentru că fluxul de vânzare este foarte facil şi prima este extrem de accesibilă.

„Pe zona de protecţie vindem şi produsul Umbrela împreună cu Unicredit, dar momentan doar prin telesales prin call center-ul Unicredit. Dar, în afară de acestea pe care le-am creat în primii ani ai parteneriatului, am dezvoltat în ultimii 3 ani produse mai sofisticate care au componentă atât de protecţie, cât şi de economisire şi de investire, aşa numitele produse de tip unit linked cu primă eşalonată sau cu primă unică. Avem la vânzare un produs cu primă eşalonată şi în prezent şi două produse cu cu o primă unică“, a mai spus Cemalia Dolfi.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Asigurări de viaţă