ZF Bankers 2021

ZF Bankers 2021. Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania şi Croatia, Mastercard: Anul trecut, gradul de penetrare al plăţilor online la comercianţi a crescut cu peste 50%

06.07.2021, 13:07 Autor: Ramona Cornea

Anul trecut, gradul de penetrare al plăţilor online la comercianţi a crescut cu peste 50%, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania şi Croatia în cadrul Mastercard.

”Putem măsura creşterea comerţului electronic doar empiric, comparând cu ce s-a întâmplat în anii anteriori. Lucrurile au mers foarte bine anul trecut din această perspectivă. Nu este modul în care noi ne-am fi dorit să creştem, dar mă bucur că am putut să contribuim la siguranţa oamenilor, oferindu-le o modalitate de a plăti. Creşterile au fost foarte bune, am văzut că gradul de penetrare al plăţilor online la comercianţi a crescut cu peste 50%. La noi în portofolii am constatat o dublare a ratei de creştere a tranzacţiilor online, este foarte îmbucurător lucrul acesta”, a declarat Cosmin Vladimirescu în cadrul videoconferinţei ZF Bankers Summit 2021.

Ce a mai declarat Cosmin Vladimirescu în cadrul videoconferinţei:

·        Urmărim cu mare atenţie ca nu cumva creşterea de share a plăţilor electronice să se deprecieze odată ce comerţul îşi revine la normal. Dacă am crescut de la 12% - 15% în PIB undeva mai aproape de 16% - 17%, să nu ne întoarcem acolo unde eram în 2019. Eu nu aş vrea să ne relaxăm câtuşi de puţin şi să luăm de bună creşterea aceasta, este datoria noastră să inovăm în continuare.

·        Suntem un pic în urmă la toate domeniile astea (digitalizarea ANAF, casele de marcat, introducera POS-urilor, plata cu cardul la instituţiile statului). Soluţiile clasice nu au cum să scaleze în România în un timp foarte scurt, în mare parte din cauza costurilor. Avem nevoie de nişte funcţii inovative, iar inovaţia a ajuns în punctul în care ne poate furniza soluţii de genul acesta. Suntem în urmă la acceptare, sunt încă mulţi comercianţi care nu acceptă plăţi electronice şi să îi dotezi cu terminale clasice de plată este un efort mare, iar returnul acestei investiţii pe termen scurt este unul îndoielnic.

·        Numărul tranzacţiilor şi volumele, ca trend general am avut de-a face cu o încetinire a creşterii numărului de tranzacţii la ATM-uri, acest lucru se vede şi pe tranzacţii, şi pe volume. Cred că pe volume avem chiar o încetinire mai puternică, pe când pe plăţile la POS, fie face to face, fie plăţi online, avem o creştere foarte puternică. În zonele în care eram subreprezentaţi şi acolo unde volumele şi numărul tranzacţiilor erau mai mici, respectiv în online, rata de creştere este mai mare. Noi avem o dublare a plăţilor online în totalul plăţilor noastre.

·        Ne concentrăm pe biometrie, pe care eu văd ca pe ceva ce ne poate ajuta în domeniul plăţilor electronice. Suntem foarte interesaţi şi de digital identity şi de creditare online. Acolo ne uităm foarte mult – pe soluţii alternative de plată, ne uităm la posibilitatea punerii cardurilor în telefon înainte de emiterea lor fizică, ceea ce numim digital first sau digital only. Nu pot să spun în cât timp vom renunţa la cardurile de plastic, dar lucrul acesta se întâmplă.

·        În luna mai aveam o creştere de spre 400% a plăţilor efectuate prin intermediul portofelelor digitale comparativ cu luna mai din 2020.

·        Cred că măsura care ar contribui cel mai mult la fiscalizare şi la creşterea calităţii serviciilor ar fi terminalizarea accelerată. O scădere a plafonului a Legii cashback la 10.000 de euro ar fi o măsură foarte bună şi care ar fi implementabilă.