Compania antreprenorială din inginerie şi tehnologie Simtel Team (SMTL), la care acţionari sunt inclusiv fraţii Pavăl de la Dedeman, pregăteşte finanţări de până la 30 mil. euro prin Raiffeisen la Bursa de Valori, printr-o emisiune de obligaţiuni structurată îni multe tranşe, la dobânzi „atractive, fixe şi variabile, peste competiţia de la Fidelis“, spune CEO-ul Mihai Tudor.
„Este o etapă absolut firească şi normală, după ce am făcut anul trecut, în luna august, transferul pe piaţa principală şi ne va permite să continuăm creşterea accelerată pe care am avut-o în în ultimii ani. Programul va a fost structurat într-o o manieră flexibilă, gândindu-ne inclusiv la contextul în care ne aflăm, la nevoile noastre de dezvoltare, astfel încât ne va ne va permite să să venim cu mai multe tranşe adaptate la nevoile noastre“, spune CEO-ul companiei cu o capitalizare de 370 mil. lei (74 mil. euro), la emisiunea ZF Deschiderea de Astăzi. Fiecare tranşă de obligaţiuni va fi admisă la tranzacţionare pe piaţa reglementată a Bursei de Valori Bucureşti, cu scadenţe care pot ajunge până la zece ani, în funcţie de structura fiecărei emisiuni. Simtel este o companie înfiinţată în 2010 şi la care acum cei mai mari acţionari sunt Iulian Nedea (21%), Sergiu Bazarciuc (21%), Vilău Radu (21%), fraţii Pavăl (7,57%).
Instrumentele vor fi negarantate, reflectând încrederea companiei în soliditatea propriului model de business şi în atractivitatea proiectelor propuse investitorilor. Despre dobânzi? „Avem opţiuni diverse de dobânzi fixe şi variabile, care vor fi folosite la momentul în care va fi necesar. Acest lucru evident integrează sau poate integra componenta de sustenabilitate în cadrul în cadrul programului“.
În 2024 Simtel a avut afaceri de 354 mil. lei, în creştere de la 298 mil. lei în anul precedent, în timp ce profitul a ajuns la 37 mil. lei, faţă de 27 mil. lei. La T1/2025 compania a raportat afaceri de 79 mil. lei şi un rezultat net de 5,4 mil. lei.
„Dobânzile, evident, ţinând cont de de contextul pieţei în care în care ne aflăm, de competiţia care noi o face programul FIDELIS, unde la ultima emisiune am avut dobânzi în euro de 6,5% pe 7 ani, vom veni cu dobânzi mai atractive către piaţă. Asta pot să vă spun în acest moment, că vor fi dobânzi atractive. Vor fi dincolo de competiţia pe care o avem de la de la programul fidelis“, spune CEO-ul.
Pentru 2025, Simtel anticipează venituri consolidate de 502,7 milioane lei, un EBITDA de 63,7 milioane lei şi un profit net de 45,6 milioane lei, pe fondul extinderii accelerate a parcurilor fotovoltaice proprii, investiţiilor în soluţii de stocare a energiei, procesului de internaţionalizare şi livrării de proiecte integrate, care combină producţia, stocarea şi digitalizarea energiei.
Simtel va direcţiona fondurile atrase prin programul de obligaţiuni către proiecte strategice precum extinderea capacităţilor de stocare, dezvoltarea unor parcuri fotovoltaice de 85 MWp, fuziuni şi achiziţii, sau, în lipsa acestora, exclusiv către energie solară şi stocare, adaptând structura fiecărei tranşe la condiţiile de piaţă. Prima tranşă va fi lansată curând printr-un plasament privat adresat investitorilor instituţionali şi de retail, cu scopul diversificării bazei de investitori şi susţinerii tranziţiei energetice.
„Planurile pe care le vizăm cu această emisiune de obligaţiuni se referă la dezvoltarea pe pe plan local. Aşa cum spuneam, de o creştere accelerată, pentru că evident, noi ne dezvoltăm folosind resurse proprii, folosi finanţări bancare, dar apelăm şi la această, resursă numită obligaţiuni. Este o soluţie de diversificare a surselor de finanţare pe care le avem noi în acest moment şi este o soluţie care ne permite să accelerăm dezvoltare a noastră“.
Mihai Tudor spune că prin această finanţare Simtel va putea accelera implementarea proiectelor din strategia de dezvoltare, în special în trei direcţii: parcuri solare din portofoliul propriu, unde fiecare an câştigat înseamnă venituri mai rapide, capacităţi de stocare, tot mai necesare în Sistemul Energetic Naţional, şi alte investiţii strategice. A treia direcţie?
„A treia direcţie este legată de posibilitatea de a achiziţiona anumite businessuri, adică de fuziuni şi achiziţii (M&A) în domenii complementare celui în care activăm, care ne-ar permite să structurăm şi mai eficient ecosistemul nostru. În mare, acestea sunt cele trei direcţii; aşa cum am menţionat, emisiunea va fi structurată în mai multe tranşe, pentru că nu ar avea sens să lansăm o emisiune de obligaţiuni şi apoi să aşteptăm să apară proiectele sau oportunităţile – tranşele vor fi corelate cu oportunităţile şi nevoile actuale de a accelera investiţiile“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE