Odată listat pe piaţa locală de capital, distribuitorul de carburanţi JT Grup Oil (simbol bursier JTG) are în vedere folosirea mijloacelor de finanţare puse la dispoziţie de Bursa de Valori Bucureşti, precum majorări de capital sau emisiuni de obligaţiuni, spune acţionarul majoritar Jean Paul Tucan, invitat în cadrul emisiunii ZF Deschiderea de Astăzi, ediţia din 8 august.
„Avem nişte parteneriate în discuţie pe care nu pot să le spun astăzi, care să ne asigure necesarul de marfă şi necesarul financiar. Evident că vom folosi în continuare bursa, care este un instrument normal în creşterea unei companii, dându-ne deja un input financiar extraordinar de bun“, a declarat Jean Paul Tucan.
Cu peste 500 de clienţi şi afaceri de 109 milioane de lei în prima jumătate a anului, societatea dezvoltă cel mai nou terminal privat de produse petroliere lichide din România, în portul Constanţa, investiţie care s-a ridicat la circa 130 de milioane de lei. Grupul a atras 20 de milioane de lei în oferta publică iniţială (IPO) de anul acesta, bani pe care i-a investit deja în stocuri.
„Asta ne face să avem disponibilităţi financiare, să dezvoltăm compania în 2024 şi 2025, dar nu trebuie să ne oprim aici. Compania trebuie să crească, are nevoie de bani, de resursă, de marfă. Logistica deja o avem”, continuă acţionarul majoritar.
În perioada de IPO, 2.163 de investitori au subscris 3,6 milioane de acţiuni JTG. Din acestea, 73.805 acţiuni au fost subscrise la preţul de 6,5 lei/unitate, iar 3.558.467 acţiuni au fost subscrise la preţul de 5,46 lei/titlu. Astfel, în primele cinci zile de ofertă, peste 96% din tranzacţii au fost procesate la preţul de 5,46 lei/acţiune.
„De la un jucător judeţean am devenit un jucător zonal. O să devenim un jucător naţional şi, cu ajutorul terminalului, o să devenim un jucător pe estul Europei. Adică o să putem face tranzacţii cu Ucraina, Moldova, Serbia ş.a.m.d.”, adaugă Jean Paul Tucan.
Compania a debutat pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de la Bucureşti pe 6 august, la un preţ de 4,34 lei pe unitate, cu 20% sub preţul de 5,46 lei din IPO, lichiditatea ajungând atunci la 920.000 de lei. Miercuri, cotaţia s-a apreciat cu 10,6%, pe tranzacţii de circa 400.000 de lei. Ieri după-amiaza, acţiunile erau pe plus cu 3,3%, la o valoare de piaţă de 142 de milioane de lei, conform datelor BVB.
Alte declaraţii din timpul emisiunii
► Despre scăderea din prima zi de tranzacţionare:
Este foarte greu să comentez emoţia oamenilor. Eu sunt cumva surprins de ce să cumpere acţiuni pe care le vând din prima zi (...) Cred că investiţiile trebuie să se bazeze pe rezultate financiare trecute şi de previziunile pe care le-am pus în prospect. Compania este pe creştere, ne-am îndeplinit obligaţiile din prospect, avem rezultate bune, în creştere la şase luni pe profitabilitate şi pe cantitate, aşa că lucrurile sunt ok, investiţia merge bine.
► Despre evaluarea din ofertă:
La momentul când a fost făcută evaluarea, acum un an, era poza de atunci. Evaluarea de anul trecut din luna iulie nu mai are nicio legătură cu poza de astăzi. Evaluarea a fost făcută la 180 de milioane de lei; compania stă astăzi pe alte valori. De atunci până acum, compania a investit 20 şi ceva de milioane de euro numai în terminal.
► Despre infrastructura predată portului Constanţa:
Contractul cu administraţia portului Constanţa este pe zece ani şi, dacă îţi îndeplineşti obiectivele de investiţii pe care ţi le-ai asumat, contractul se prelungeşte automat cu încă zece ani ş.a.m.d. Toţi operatorii au acelaşi tip de contract.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE