♦ „Avem pregătite măsuri care să vină să balanseze şi să minimizeze efectele potenţiale care pot rezulta“.
Invitat la ZF Deschiderea de Astăzi, Valentin Budeş, director financiar al Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al restaurantelor KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, a spus că ritmul de creştere al preţurilor rămâne şi în a doua parte din 2024 un potenţial factor de risc, în condiţiile în care rata anuală a inflaţiei din România a crescut în iulie la 5,4%, de la 4,9% în luna precedentă.
„Pe de-o parte, anticipăm oportunităţi, dar vedem foarte clar şi provocări în a doua jumătate a anului. Inflaţia rămâne un element perturbator, după ce a încetinit şi stagnat în prima parte din an. Vedem ceva variaţii în ultima perioadă; alegerile sunt, iarăşi, o bornă critică în perioada următoare şi suntem foarte vigilenţi la ce ar putea rezulta din punct de vedere economic“, spune el.
Acţiunile SFG se tranzacţionează în creştere cu 58% de la începutul anului, pe un rulaj de 121 de milioane de lei şi un indice de referinţă BET în urcare cu 16,5%. Compania este evaluată la 1,55 miliarde de lei, după ce acţiunile s-au apreciat cu 103% în ultimele 12 luni, adică au dublat banii investitorilor în acest interval, conform datelor bvb.ro.
„Avem pregătite măsuri care să vină să balanseze şi să minimizeze efectele potenţiale care pot rezulta. Nu avem nicio modificare (în BVC – n. red.), nici în plus, nici în minus. Cifrele pe care le-am publicat în bugetul aprobat sunt cele pe care le aşteptăm pentru anul 2024“, adaugă Valentin Budeş.
Sphera a înregistrat un profit net de 41 milioane de lei în S1/2024, dublu faţă de rezultatul aceleiaşi perioade de anul trecut, în vreme ce vânzările au urcat cu 6% la 740 de milioane de lei, un nivel record. Piaţa din România a fost principalul contribuitor la performanţa grupului în primul semestru, generând vânzări de 639,5 milioane de lei. Compania mai activează în pieţele din Italia şi Republica Moldova.
„Am avut un prim semestru istoric (...) Pentru grupul Sphera, avem în spate un cumul de factori. Avem vânzări mai mari, iar asta ca efect al tranzacţiilor, cât şi al bonului mediu mai mare. În acelaşi timp avem o contribuţie care vine din două direcţii: dinspre restaurantele nou deschise în perioada iulie 2023 – iulie 2024 şi din creşterea vânzărilor restaurantelor comparabile.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE