• Leu / EUR4.9036
  • Leu / GBP5.4789
  • Leu / USD4.5570
ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi. Radu Cojoc, Goldring: Odată cu stabilizarea pieţelor, s-ar putea să vedem efervescenţă inclusiv pe piaţa AeRO

09.12.2022, 00:05 Autor: Eduard Ivanovici

♦ Majoritatea investitorilor care au vrut să îşi lichideze poziţiile pe AeRO au făcut-o deja, spune brokerul.

Pepiniera segmentului principal al Bursei de Valori Bucureşti poate înregistra creşteri substanţiale din momentul în care Piaţa Principală va oferi semne clare de creştere, după un 2022 în care segmentul AeRO a fost puternic influenţat de valoarea scă­zută a tranzacţiilor de la BVB, spune Radu Cojoc, broker al Goldring.

„Există loc de revenire pe companiile de utilităţi. Aici putem aminti Electrica şi Transelectrica, care au fost anul acesta într-o poziţie destul de dificilă. Dacă vedem o stabilizare a pieţelor şi linişte pe segmentul principal, ne putem îndrepta atenţia inclusiv pe piaţa AeRO, unde companiile au fost destul de afectate de lichiditatea scăzută“, explică Radu Cojoc, invitat la ediţia din 8 decembrie a ZF Deschiderea de Astăzi.

„S-ar putea să avem şi acolo o efervescenţă a companiilor. Am văzut în unele cazuri rezultate foarte bune, însă fără a fi urmate de creşteri în preţ, întrucât riscul este considerat foarte mare pe acea piaţă din cauza lichidităţii.“

Prin comparaţie cu indicele de referinţă BET, aflat în scădere cu 6% de la începutul anului, indicele consultativ BETAeRO a pierdut circa 21% în aceeaşi perioadă. În primul semestru din 2022, cele 33 de companii incluse în indicele pieţei secundare au înregistrat împreună un profit net de 78,3 milioane de lei, în creştere cu 32% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în timp ce afacerile au urcat cu 61% la 1,18 miliarde de lei, arată o analiză realizată de ZF.

„Cei mai mulţi care au vrut să îşi lichideze poziţiile pe AeRO au făcut-o deja, mutându-şi fondurile către Piaţa Principală. Alţii au încă răbdare şi au înţeles că, pe AeRO, nu sunt neapărat speculaţii, cât investiţii pe termen lung, privind nişte companii mici care urmează la un moment dat să crească. Totuşi, vedem că unele companii nu au reuşit să-şi respecte planul propus la momentul listării”, adaugă reprezentantul Goldring.

Pepiniera segmentului principal al Bursei de Valori Bucureşti poate înregistra creşteri substanţiale din momentul în care Piaţa Principală va oferi semne clare de creştere, după un 2022 în care segmentul AeRO a fost puternic influenţat de valoarea scă­zută a tranzacţiilor de la BVB, spune Radu Cojoc, broker al Goldring.

„Există loc de revenire pe companiile de utilităţi. Aici putem aminti Electrica şi Transelectrica, care au fost anul acesta într-o poziţie destul de dificilă. Dacă vedem o stabilizare a pieţelor şi linişte pe segmentul principal, ne putem îndrepta atenţia inclusiv pe piaţa AeRO, unde companiile au fost destul de afectate de lichiditatea scăzută“, explică Radu Cojoc, invitat la ediţia din 8 decembrie a ZF Deschiderea de Astăzi.

„S-ar putea să avem şi acolo o efervescenţă a companiilor. Am văzut în unele cazuri rezultate foarte bune, însă fără a fi urmate de creşteri în preţ, întrucât riscul este considerat foarte mare pe acea piaţă din cauza lichidităţii.“

Prin comparaţie cu indicele de referinţă BET, aflat în scădere cu 6% de la începutul anului, indicele consultativ BETAeRO a pierdut circa 21% în aceeaşi perioadă. În primul semestru din 2022, cele 33 de companii incluse în indicele pieţei secundare au înregistrat împreună un profit net de 78,3 milioane de lei, în creştere cu 32% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în timp ce afacerile au urcat cu 61% la 1,18 miliarde de lei, arată o analiză realizată de ZF.

„Cei mai mulţi care au vrut să îşi lichideze poziţiile pe AeRO au făcut-o deja, mutându-şi fondurile către Piaţa Principală. Alţii au încă răbdare şi au înţeles că, pe AeRO, nu sunt neapărat speculaţii, cât investiţii pe termen lung, privind nişte companii mici care urmează la un moment dat să crească. Totuşi, vedem că unele companii nu au reuşit să-şi respecte planul propus la momentul listării”, adaugă reprezentantul Goldring.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB şi Banca Transilvania