ZF Deschis la nou

ZF/Vodafone Deschis la nou. Mihnea Rădulescu, business director, Vodafone România: Trebuie să le explicăm antreprenorilor cum pot folosi efectiv tehnologia şi ce beneficiu real poate să le aducă digitalizarea

25.05.2023, 00:07 Autor: Adrian Seceleanu

♦ „Eu cred sincer că dacă vom putea să creştem cu 5, 10, 20% acest index al digitalizării economiei şi societăţii, conform raportului DESI (indicele economiei şi societăţii digitale) realizat de Comisia Europeană, vom face o diferenţă la nivelul PIB-ului din România, o diferenţă dramatică în următorii 10 ani“.

Antreprenorii au nevoie să vadă exemple concrete ale modului în care diferite tehnologii le pot susţine afacerile, care să-i ajute să înţeleagă termenii adesea prea sofisticaţi utilizaţi de experţi, pentru că doar astfel se vor decide să investească în soluţii tech şi astfel să devină mai competitivi.

Promovarea soluţiilor digitale trebuie să pornească de la realitatea din mediul de business local, că nivelul de cunoştinţe este redus. „Aş vrea foarte mult să vorbim despre contextul educaţiei digitale din România şi trebuie să înţelegem cu toţii că nu e nimeni de blamat în ceea ce priveşte mediul de afaceri, nu e de blamat, pentru că, din păcate, în ultimii mulţi ani în România, accentul pus în sistemul educaţional românesc nu a fost deloc către zona digitală sau a fost prea puţin. Şi toate lucrurile care s-au întâmplat în sistemul educaţional din România au o repercusiune, au o consecinţă. Consecinţa este cea în care trăim, în care nivelul acesta de educaţie şi înţelegere a nevoii implementării digitalizării în propriile companii sau în companiile în care lucrează este foarte precar. Încă o dată, e un lung şir de evenimente care a dus lucrurile aici“, a declarat Mihnea Rădulescu, business director în cadrul Vodafone România, în cadrul primei ediţii a unui proiect video realizat de ZF împreună cu compania de tehnologie - emisiunea ZF Deschis la nou, care urmăreşte, de asemenea, să aducă în primul plan exemple concrete ale beneficiilor aduse de digitalizare.

Să vorbeşti despre tehnologii mai simple sau mai sofisticate fără să explici despre ce este vorba, şi ce avantaje concrete aduc şi în cât timp este un efort care nu dă rezultate, consideră Mihnea Rădulescu. „Dacă eu mă duc şi vorbesc cu un antreprenor despre data center, cloud, securitate sunt doar nişte cuvinte pentru ei. Trebuie să le explicăm la ce le folosesc efectiv şi ce beneficiu real pot să le aducă lor în businessul lor. Despre asta e vorba. Auzim foarte multe întrebări, sunt foarte multe lucruri pe care ne dăm seama că trebuie să le explicăm. Sperăm cu sinceritate că nu vom fi singurii din această ţară care să facă acest demers, pentru că e foarte dificil să-l susţinem numai noi. Noi suntem angajaţi pe acest drum, chiar dacă e anevoios şi chiar dacă e o investiţie semnificativă din partea noastră să contribuim la această educare a mediului antreprenorial. Noi considerăm că e nevoie.  Şi eu sunt convins că oamenii care ne vor auzi vorbind şi care vor experimenta anumite instrumente digitale pe care noi le punem la dispoziţie vor fi încet-încet convinşi şi îi vor convinge la rândul lor pe alţii.“

Lansarea platformei Vodafone „Deschis la nou, Deschis la tehnologie“ este necesară, pentru că fără digitalizare companiile locale nu pot fi competitive, insistă Mihnea Rădulescu, business drector, Vodafone România.

„Am lansat această platformă, am lansat-o cu ideea de a avea o comunicare directă cu companiile, cu IMM-urile din România şi nu numai. Dorim să vorbim cu ei, să le explicăm de ce este nevoie de digitalizare. Avem, aşa cum o spune şi numele acestei platforme, dorinţa maximă de a fi cu toţii deschişi, de a avea aceste discuţii, de a înţelege, de a adopta noi tehnologii. Suntem în urmă şi asta înseamnă că suntem mai puţini competitivi într-un spaţiu european de liberă circulaţie economică. Le oferim antreprenorilor posibilitatea de a testa produsele noastre, produse nu ale noastre neapărat, dar anumite soluţii de digitalizare.“

„Din păcate, nu putem oferi absolut orice pentru a fi testat dar haideţi să începem de undeva. De asemenea, vom face evenimente la care vom invita antreprenori să vadă cu ochii lor o sumă mare de soluţii, şi vom investi în continuare în consultanţi de digitalizare care vor vorbi în mod direct cu companiile în fiecare zi. Deja ne uităm înspre a avea o o echipă care se ocupe numai de produse de digitalizare şi nu neapărat de telecomunicaţii, pentru că sunt două lucruri destul de diferite. Ne dorim foarte mult ca aşa cum noi mergem către antreprenori şi antreprenorii să fie deschişi. Sperăm cu această platformă să creem în următoarea perioadă o comunitate, o comunitate în care antreprenorii să poată vorbi între ei liberi, fără mijlocirea noastră, dacă nu e cazul, să vorbească între ei şi să-şi povestească experienţele pe care le au.“

 

Ce a mai declarat Mihnea Rădulescu în cadrul emisiunii:

Am început această primă campanie tocmai cu antreprenori care au implementat soluţii digitale şi despre care vorbesc ei, nu noi. Antreprenorii, şi nu numai antreprenorii, toate companiile din România, factorii de răspundere din companii sunt cei care pot face o diferenţă. Evident că şi statul român va contribui - mai repede sau mai încet, rămâne de văzut. Cred că există o dorinţă mai mult mai mare decât în trecut. Vom vedea câţi bani şi câte proiecte vor fi făcute, vor fi implementate, dar pe de altă parte, puterea şi iniţiativa digitalizării este la antreprenorii români, la IMM-urile din România. Să nu uităm că IMM-urile din România reprezintă mai mult de 50% din produsul intern brut, reprezintă mai mult de 60% din forţa activă angajată a României. Aşa că puterea e la ei şi oportunitatea este enormă.

Eu cred sincer că dacă vom putea să creştem cu 5, 10, 20% acest index al digitalizării economiei şi societăţii, conform raportului DESI (indicele economiei şi societăţii digitale) realizat de Comisia Europeană, vom face o diferenţă la nivelul PIB-ului din România, o diferenţă dramatică în următorii 10 ani. Deci, fiţi deschişi, suntem alături de voi, vă ajutăm atât cât putem. S-ar putea să şi greşim uneori, dar e un drum pe care trebuie să îl parcurgem împreună şi suntem alături de voi, suntem promotorii deschiderii şi discuţiilor despre tehnologie.

Aş vrea să începem prin a oferi puţin context, pentru că altfel e greu poate de înţeles de ce ne-am îndreptat către această sintagmă de deschis la nou, deschis la tehnologie. Noi am plecat de mai mult timp în direcţia ajutării antreprenorilor români, companiilor din România să se digitalizeze. Am trecut prin tot felul de experienţe. Am lansat acum mai bine de 1 an, V-hub în România, oferind conţinut educaţional digital. Am observat, de asemenea, o grămadă de comportamente în piaţă ale diverselor categorii de companii. Am avut şi avem la dispoziţie o grămadă de studii care ne arată, toate, un nivel al digitalizării foarte scăzut în România. Nu vreau acum să reamintim a nu ştiu câte oară studiul DESI care ne plasează, din păcate, pe ultimul loc în Europa la nivelul digitalizării companiilor, IMM-urilor.

Eu personal, cred foarte sincer că trebuie să facem ceva şi ca să facem ceva nu trebuie să ne uităm înapoi decât pentru a înţelege acest context. Trebuie să ne uităm înainte şi înainte înseamnă <<Haideţi să vedem ce e de făcut>>. De asta am ajuns la această idee de platformă de comunicare, care nu e numai o platformă de comunicare, ci se doreşte a fi în viitorul apropiat o platformă, o comunitate pentru antreprenorii români şi nu numai antreprenorii români, ci pentru toate companiile care activează în piaţa din România, o comunitate care să promoveze digitalizarea, să promoveze înţelegerea a ce înseamnă digitalizare şi nu în ultimul rând, să promoveze înţelegerea folosirii digitalizării şi beneficiilor pe care digitalizarea le aduce în business-uri, în economie şi în creşterea pe care ne-o dorim cu toţii.

Adopţia digitală în România s-a făcut de sus în jos, ca să spun aşa, de sus în jos, mă refer de la marile corporaţii. Dacă la nivelul corporaţiilor, să spunem, noi, Vodafone şi nu numai lucrăm şi am lucrat activ alături de clienţii noştri pentru a implementa tot felul de soluţii inovative, particularizate, însă în ceea ce priveşte companiile mai mici, unde aceste nivelurile de particulzarizare sunt mult mai puţin posibile datorită costurilor foarte mari şi nevoia de standardizare a digitalizării e din ce în ce mai mare, acolo deja cred că domeniile de activitate în sine devin mai puţin importante.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone