ZF Ecosistemul Marketplace

De la „magazinul de la colţ“ la businessul cu jucării online

05.01.2021, 00:06 Autor: Ioana Matei

► Antreprenorul George Schampeche şi soţia sa au intrat în businessul online după ce prima lor afacere, a magazinelor de proximitate, a fost afectată de ofensiva reţelelor străine

► Au mizat pe comercializarea de jucării pentru copii, iar acum businessul Picodino generează venituri similare businessului anterior, plasându-se la circa 2,6 milioane de lei în 2020, din care 70% au fost generate de platforma marketplace a eMAG.

„Ne-am axat foarte mult pe partea de jucării educative din lemn pentru copii. Avem însă şi jucării din pluş, fotolii din pluş pentru copii. Avem o gamă foarte largă şi de jucării Montessori“, descrie George Schampeche portofoliul de produse comercializate de Picodino.

Produsele comercializate prin intermediul unei platforme proprii, dar şi prin platforma marketplace a eMAG, vin de pe piaţa asiatică, dar colaborează şi cu un producător din Polonia, precum şi cu alţi distribuitori de pe piaţa din România.

George Schampeche şi soţia sa au intrat în businessul cu jucării în urmă cu trei ani, când au observat că părinţii sunt interesaţi de jucăriile educative. „Sunt căutate în general jucăriile din categoria Montessori, din lemn, tăbliţele matematice, puzzel-urile din lemn. Avem o gamă de peste

450 produse din lemn“, descrie antreprenorul portofoliul de produse.

Drumul lor antreprenorial a început în 2012, când împreună cu soţia sa au deschis un lanţ de magazine alimentare care a ajuns în 2014 la patru unităţi. „Am înregistrat creşteri, dar la un moment dat a început expansiunea marilor reţele de magazine alimentare străine şi nu am reuşit să mai avem creşterea pe care ne-am propus-o, din contră, am înregistrat scăderi.“

Astfel că în urmă cu trei ani au hotărât să vândă magazinele şi să se reorienteze înspre businessul cu jucării. „Am început de la zero, nu aveam experienţă, nu cunoşteam furnizori, nu aveam contacte, dar am reuşit în scurt timp cu mult efort să construim acest business“, descrie Schampeche noua experienţă.

Investiţia iniţială, de 4.000 – 5.000 de euro, a fost direcţionată înspre lansarea site-ului şi marketing. Tot în urmă cu trei ani, au intrat pe platforma Marketplace a eMag.

În prezent, platforma marketplace generează 70% din veniturile firmei, restul fiind generate de site-ul propriu.

„Primul an a fost destul de greu, dar am avut un business plan pe care l-am respectat şi am ajuns chiar să depăşim creşterea pe care ne-am propus-o la momentul respectiv. Este o dovadă că marketplace-ul este un loc în care poţi creşte dacă eşti serios şi orientat către client şi nevoile lui“, spune el.

În anul 2020 au înregistrat creşteri de 40-45% faţă de anul anterior, iar la momentul interviului (la începutul lunii decembrie) previzionau o cifră de afaceri de 2,6 milioane de lei.

„Din fericire pentru noi, din păcate pentru restul, oamenii au achiziţionat mult mai multe jucării în prima parte a anului când am avut starea de urgenţă şi copiii au stat în casă, orientându-se spre mediul online. Tot anul a generat însă rezultate foarte bune, chiar şi perioada concediilor (iulie-august).“

Chiar dacă a observat o scădere a valorii coşului mediu de cumpărături, clienţii au mărit frecvenţa cumpărăturilor: „Numărul de produse a scăzut de la 5-6 la 2-3. Sunt foarte multe comenzi cu un produs, aparent cumpărătorul şi-a schimbat puţin percepţia asupra cumpărăturilor“.

Şi-au propus ca în continuare să mizeze pe mediul online, dar iau în calcul ca în aproximativ doi ani să deschidă un magazin de prezentare a produselor.

Cum descriu ei businessul din online, prin comparaţie cu cel al magazinului „de la colţul străzii“?

„Este mai uşor pentru că atunci când îţi planifici un concediu, ai două butoane, ai închis businessul şi poţi pleca în concediu. Le acorzi oamenilor care lucrează concediu şi gata. Un magazin de proximitate nu poate fi închis două săptămâni, pentru că clientul de la colţul blocului are nevoie de alimentele de zi cu zi. În online nu este neapărat mai simplu, dar ai mai multă libertate, chiar dacă volumul de muncă este mult mai mare.“

Iar când vine vorba de sfaturile pe care le-ar da tinerilor antreprenori, George Schampeche spune: „În primul rând este nevoie de foartă multă seriozitate. Ca sfat ar fi să nu investească de la început într-un site propriu, dacă aş lua-o de la început şi aş cunoaşte partea de marketplace aş recomanda mai întâi accesarea marketplacesului. După ce se ajunge la un volum de vânzări şi o cifră considerabilă, se poate investi în businessul propriu. Noi am crescut şi pe marketplace, şi pe site-ul propriu“. 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace