ZF Ecosistemul Marketplace

De la multinaţională, la antreprenoriat în online: un business de familie face afaceri de 70.000 de euro din vânzarea de filtre de apă exclusiv în online

04.09.2020, 00:39 Autor: Ioana Matei

După ce a lucrat mai mulţi ani ca director de marketing într-o multinaţională axată pe vânzarea de echipamente medicale, Ionuţ Gabriel Chivu a decis să pună bazele unei afaceri pe care să o dezvolte împreună cu soţia sa. Antreprenorul s-a inspirat chiar de nevoia de apă a familiei sale şi a creat un business prin care distribuie un sistem de filtrare a apei, printr-un magazin online propriu, dar şi prin platforma  marketplace a eMAG.

La aproximativ un an şi trei luni de funcţionare, compania a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 330.000 de lei şi un profit net de aproximativ 100.000 de lei, potrivit datelor publice disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Ideea de business i-a venit când pleca în delegaţii, iar familia sa se lovea de dificultatea aprovizionării cu apă. „Aveam şi dubii referitoare la apa transportată la PET, mai ales în contextul în care, pe timp de vară, plasticul nu este un material bun în care să stea apa. Mi-a atras atenţia faptul că pe fiecare dintre sticle scrie ca acestea să fie transportate la temperaturi cuprinse între 5 şi 25 de grade şi să fie ferite de razele soarelui. Vorbim despre transportul de la sursă, de la izvor, de la hipermarket în casa noastră - nu ştiu câţi respectă aceste reguli.“

A ajutat la conturarea businessului şi faptul că înainte, la locul de muncă, dispozitivele pe care le vindeau filtrau oxigenul printr-un procedeu asemănător celui de filtrare a apei.

Primul pas în conturarea businessului a fost alegerea numelui firmei, având în vedere că s-au gândit din capul locului să creeze un produs cu brand propriu. „Ne-am gândit să începem cu un brand propriu, Kiwi Line Concept;  mie în liceu îmi spuneau Kiwi colegii, de la Chivu, astfel că aşa am creat şi numele brandului, KLC Aqua“, povesteşte antreprenorul. Odată setat numele brandului, au găsit un producător care să realizeze produsul. S-au gândit de la început că vor intra în mediul online, iar din momentul în care au lansat site-ul propriu, au intrat şi în marketplace-ul eMAG. „În firmă sunt one man show şi corespondez foarte bine cu colegii din eMAG - îi consider ca fiind agenţii de vânzări pe care nu îi am, comisioanele pe care le percep nu mă interesează fiindcă îi consider drept cei mai buni vânzători“, explică el.  Precizează că în prezent 30-35% din businessul său este generat de eMAG.

În ceea ce priveşte contextul generat de pandemia de COVID-19 a avut un mic blocaj din cauza stocului, tocmai când făcea aprovizionarea, însă şi-au revenit rapid. „În clădirea de birouri unde aveam activitate se aflau undeva la 20 de firme pe etaj- m-am bucurat foarte tare. Mi-am reglat stocurile destul de rapid, iar potenţialul, cu COVID sau fără, îl văd ca fiind bun, avem o creştere de 120% anul trecut în perioada ianuarie-august faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.“

Ionuţ Gabriel Chivu este de părere că succesul în antreprenoriat vine atunci când cel care furnizează un produs sau serviciu se transpune în locul clientului. „Din punctul meu de vedere trebuie să fii serios, să ai încredere în ceea ce faci, să fii constant şi, în primul rând, trebuie să te gândeşti că tu eşti primul client şi ce ai vrea de la acel produs şi de la persoana care ţi-l vinde“. Crede că aceste lucruri sunt importante mai ales în contextul pandemic. „Lumea s-a schimbat, nu mai aruncăm cu bani la fel cum făceam înainte, începem să căutăm mai mult.“

Îi sfătuieşte pe tinerii antreprenori să se gândească bine înainte de a intra în business, în contextul în care există anumite riscuri ce trebuie asumate. „Dacă ai hotărât să intrii în antreprenoriat, fă-o cu drag, cu fruntea sus, până la capăt, apelează la tot ce înseamnă surse de finanţare“, spune el, precizând că ei au plecat la drum atât cu capitul propriu, cât şi printr-o finanţare cu un IFN.

De asemenea, precizează că este foarte importantă corectitudinea: „Fiţi corecţi atât cu partenerii, cât şi cu clienţii, nu vă gândiţi că vreţi să vindeţi un produs. În spatele vânzării unui produs trebuie să fie  un serviciu. Gândiţi-vă cum aţi vrea să fiţi trataţi de cei care vă vând produsele. Tratataţi-i la fel“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace