ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Business cu inspiraţie în familie: Ioana Ciumara vinde în online produse pentru siguranţa copiilor în valoare de 350.000 de euro

16.11.2021, 14:15

Ioana Ciumara a intrat în antreprenoriat inspirându-se din nevoile propriilor săi copii La 6 ani de la intrarea în business, afacerea cu produse pentru siguranţa copiilor Buy4Baby a ajuns la o cifră de afaceri de 350.000 de euro şi îşi va adăuga până la final de an încă 100.000 de euro, potrivit previziunilor antreprenoarei.

Afacerea Buy4Baby este orientată către mămicile care caută produse pentru siguranţa copiilor şi are în portofoliu articole precum bariere, bumpere textile moi, benzi moi pentru muchii şi colţuri, acestea putând fi lipite pe suprafeţele care au potenţial de accidentare pentru copii. Compania a fost fondată în 2015 de Ioana Ciumara, însă până să ajungă la această nişă, ea a avut alte planuri de business. „După ce am născut primul copil - probabil că este un clişeu – şi eu m-am gândit, la fel ca majoritatea mămicilor, că ar trebui să încep un business acasă. Atunci am realizat că până la vârsta de şase luni nu folosim foarte multe produse pentru o perioadă foarte scurtă de timp, astfel că ne-am gândit să facem un centru de închirieri de produse de protecţie pentru copii”, descrie antreprenoarea felul în care a intrat în business.  Businessul a fost inspirat de propriile lor nevoi, fiindcă după naşterea copiilor căutau pentru ei bariere mai înalte, care să îi ajute să menţină copiii protejaţi.  Primul pas în business  a început cu închirierea genului acestuia de produse. Au început ulterior să importe cantităţi mai mici de produse pe care să le pună spre vânzare în site-ul de închirieri al companiei. În 2018, au sesizat oportunitatea accelerării businessului în zona de vânzări şi au intrat şi pe platforma marketplace a eMAG. Au păstrat de-a lungul timpului şi afacerea de închiriere de articole pentru protecţia copiilor, dar în ultimii doi ani, aceasta a fost afectată de pandemie. Ioana Matei

Anul acesta, Buy4Baby a ajuns la o cifră de afaceri de 345.000 de euro până în prezent, iar antreprenoarea previzionează că până la finalul anului vor ajunge la o cifră de afaceri cuprinsă între 430.000 şi 450.000 de euro.

„Circa 40% din comenzi vin din platforma Marketplace a eMAG, iar restul, din platforma proprie. Când vine vorba de procentul din vânzări, eMAG generează 20% dintre acestea, în timp ce restul este adus de platforma proprie”, descrie Ioana Ciumara segmentarea vânzărilor, care se desfăşoară exclusiv online.

În prezent, alături de ea lucrează trei persoane ca angajate full time şi încă o persoană în regim part time.

În ceea ce priveşte planurile de viitor, Ioana Ciumara spune că şi-au propus să se extindă prin eMAG Marketplace. Recent au intrat pe piaţa din Ungaria şi vor să ajungă şi pe celelalte pieţe unde este prezent Marketplace-ul eMAG.

De asemenea, spune că îşi doresc ca în continuare să aibă o abordare care să îi apropie de clienţi, în contextul în care părinţii caută să vorbească mai mult atunci când vine vorba să ua o decizie în legătură cu achiziţia unui produs pentru copilul lor – un exemplu în acest sens este o scrisoare pe care ei o scriu de mână şi o trimit clienţilor împreună cu livrarea.

Când vine vorba despre sfaturile pentru tinerii care intră în antreprenoriat, spune: „Să se înarmeze cu multă răbdare şi cu putere de muncă. Sunt foarte multe provocări. Evident, contează foarte mult nivelul de la care pleacă persoana respectivă pentru că dacă are tangenţe cu vânzările, cu marketingul, poate îi va fi mai uşor decât mi-a fost mie. Trebuie să existe dorinţă de învăţare, putere să depăşească obstacolele şi, din punctul meu de vedere, este important să asculte şi clientul, pentru a-şi îmbunăţăţi serviciile sau produsele pe care le oferă”.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace