• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7676
  • Leu / USD4.6170
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Călin Răzvan, fondator al Inter-line Company, care vinde produse electro-IT, home and deco şi fashion: Vrem să intrăm pe trei pieţe noi anul acesta - Germania, Italia, Franţa, pentru care vom investi circa 1 mil. euro. Mediul online ne oferă deschidere mai mare şi vrem să profităm de oportunităţi

11.05.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ În prezent, compania vinde în mediul online în România, Bulgaria şi Ungaria ♦ 60% din vânzările online vin din România, în timp ce Bulgaria şi Ungaria generează fiecare 15% din veniturile din online.

Inter-Line Company, firmă românească ce vinde produse electro-IT, home and deco şi fashion, atât online, cât şi offline, are în plan investiţii de un milion de euro în extinderea activităţii în mediul online pe trei pieţe noi, respectiv Germania, Italia şi Franţa.

„Sperăm ca până la finalul acestui an să începem activitatea pe cele trei pieţe noi. Investiţia în extinderea activităţii pe cele trei pieţe se ridică la aproximativ 1 mil. euro. La început este nevoie de o investiţie mai mare, pentru că durează până identifici produsele care au potenţial pe acele pieţe“, a spus Călin Răzvan, fondator Inter-line Company şi proprietarul brandurilor Soundvox şi Bigshot, în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

Antreprenorul a pornit compania în 1995, când vindea produse alimentare. În timp, atracţia spre produsele IT a fost mai mare, iar intrarea în mediul online a adus „opotunitatea“ de a diversifica categoriile spre produse de bricolaj şi fashion, a adăugat Călin Răzvan.

„Trecerea spre categoriile de produse pe care le vindem în prezent, respectiv home and deco, produse electro-IT şi fashion, a avut loc în urmă cu circa cinci ani, când am făcut pasul spre mediul online, pe platforma eMAG Marketplace. La acel moment lucram cu marile lanţuri de hipermartekuri. Tentaţi fiind de faptul că trendul era în mediul online şi majoritatea clienţilor migrau spre acest mediu am decis să facem şi noi acest pas.“

În prezent, compania este activă în mediul online doar prin intermediul platformei Marketplace şi pe site-urile unor lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri cu care colaborează şi în mediul offline.

Însă, în timp, Inter-Line va intra şi pe platformele marketplace ale eMAG din Bulgaria şi Ungaria, pieţe ce generează în prezent, fiecare, circa 15% din veniturile companiei înregistrate în mediul online.

„Aceste pieţe sunt în dezvoltare. Pe cele două platforme nu avem listate toate produsele pe care le avem în România, deoarece ne lovim de doi factori: de barierele lingvistice sau de livrare.“

În ceea ce priveşte piaţa locală, circa 60% din vânzări sunt generate de comenzile înregistrate pe platforma Marketplace.

„Ne-am concentrat atenţia spre acest canal de vânzare. În plus, am vrut să consolidăm calitatea anumitor produse şi am dezvoltat brandurile Soundvox - pe zona de sunet - şi pentru celelalte game am ales brandul Bigshot. Iar produsele sunt fabricate în mare parte în Asia şi o parte în Europa.“

Compania deţine mai multe depozite în Bucureşti şi unu la Râmnicu Vâlcea, iar în cadrul companiei lucrează în prezent 12 angajaţi.

De asemenea, compania numără peste 1.300 de produse listate în mediul online, număr ce creşte lunar.

„Cele mai vândute produse au fost, la începutul anului, cele din categoria de îngrijire şi igienă, protecţie (măşti, dezinfectant), apoi articolele de bricolaj şi home and deco au fost cele mai căutate. Oamenii stând acasă au avut timp să facă modificări şi să pună ordine în lucruri. Nu aş putea spune că am avut anumite categorii de produse care au crescut.“

În ceea ce priveşte mediul offline, produsele companiei Inter-line pot fi găsite şi în lanţuri de supermarketuri - precum Auchan, Carrefour. „Vindem destul de bine cu ei, dar pentru că spaţiul la raft este limitat nu putem să expunem toate produsele spre vânzare, iar accentul pe noutăţi este pus în mediul online, unde spaţiul de prezentare nu are astfel de limite. Cu aceste branduri internaţionale lucrăm şi în mediul online, ambele lanţuri au dezvoltate platforme online pe care suntem prezenţi.“

Planurile pe termen scurt şi mediu ale antreprenorului vizează extinderea activităţii în mediul online pe cele trei pieţe noi, dar şi dezvoltarea propriului site.

„Astfel, putem ajunge mai uşor la mai mulţi clienţi. Interesant este că pe zi ce trece primim comenzi din cât mai multe zone îndepărtate ale ţării, ceea ce ne bucură, pentru că aşa ne-am dat seama că şi acei oameni au acces la anumite produse. Iar un alt obiectiv principal este dezvoltarea echipei, pentru că este cel mai important capital propriu al companiei“, a mai spus Călin Răzvan.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace