• Leu / EUR4.9207
  • Leu / GBP5.7178
  • Leu / USD4.6726
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Corina Ştefan, bespecial.ro, retailer online care vinde bijuterii din argint şi accesorii din piele: În 2020, afacerile bespecial.ro au crescut cu 5%, până la 200.000 de euro, iar pentru acest an dorim o creştere de minimum 35%

08.06.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Pe parcursul anului 2020, valoarea bonului mediu şi-a păstrat valoarea în jurul sumei de 150 de lei.

Retailerul online bespecial.ro, care vinde bijuterii din argint şi metale preţioase şi accesorii din piele, a înregistrat afaceri de 200.000 de euro la finalul anului 2020, afectat de schimbările aduse de pandemie, în creştere cu circa 5% faţă de anul precedent.

„Pentru finalul anului în curs, ne dorim o creştere a cifrei de afaceri între 35% şi 50%, dar acest lucru nu depinde numai de noi, ci şi de contextul pandemic care poate avea două direcţii“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Corina Ştefan, reprezentant comunicare în cadrul companiei bespecial.ro.

Pe parcursul anului 2020, valoarea bonului mediu şi-a păstrat valoarea în jurul sumei de 150 de lei, iar media numărului de comenzi a fost şi ea similară cu cea înregistrată în 2019.

„Media numărului de comenzi a fost similară cu cea din anul precedent, dar a fost pe perioade, adică erau momente când fluxul de comenzi creştea, apoi scădea, în funcţie de ce se întâmpla în mediul social, medical şi economic“, a mai spus Corina Ştefan.

Principalele „atracţii“ ale anului 2020 au fost bijuteriile care nu au dimensiuni fixe şi pot fi ajustate, dar şi cele care sunt vizibile în faţa camerei de filmat, având în vedere că în 2020 evenimentele, conferinţele şi majoritatea interacţiunilor s-au mutat în mediul online.

„Bijuteriile fără dimensiune şi cele care sunt colorate, cu pietre preţioase, care se văd în partea superioară a camerei au fost mult mai căutate, dar au fost căutate şi brăţările pentru bărbaţi. Nu au mai fost doar o chestie de stil, iar doamnele care au vrut să facă un cadou unui bărbat nu au mai achiziţonat doar portofele, ci s-au îndreptat şi spre bijuterii. Bijuteriile antistres s-au vândut foarte bine anul trecut.“ Astfel, în continuare, reprezentanţii companiei bespecial.ro vizează extinderea gamei de produse cu noi colecţii de bijuterii şi accesorii din piele.

„Este un proces continuu în zona cadourilor şi continuăm să ne extindem gamele şi categoriile de produse. Bijuteriile şi accesoriile din piele sunt achiziţionate în principal din Asia, Europa, Israel, însă contează mult feedbackul consumatorilor şi ceea ce doresc ei să găsească. Am avut şi avem şi produse româneşti, dar din păcate sunt puţine la ora actuală.“ Alexandra Cepăreanu

Compania a luat naştere în 2006, când cei doi fondatori căutau inelul de logodnă potrivit pentru propria nuntă, iar pentru că nu au găsit ce îşi doreau pe piaţă au decis să deschidă propriul business cu bijuterii de argint.

„La început am avut în special inele de logodnă, dar în timp gama de produse s-a diversificat, iar în prezent avem peste 5.000 de repere listate pe site-ul online, în special bijuterii din argint, dar şi accesorii din piele, precum portofele, genţi de damă, curele. Dar baza a rămas tot categoria bijuteriilor din argint ce pot fi dăruite – coliere, brăţări sau cercei a căror dimensiune poate fi adaptată“, a explicat Corina Ştefan.

De la început compania şi-a început activitatea în mediul online, iar în urmă cu apoximativ opt ani reprezentanţii au decis să listeze produsele şi pe platforma marketplace a eMAG, lider pe piaţa online locală.

„Vindem pe marketplace de 7-8 ani. Am început cu câteva produse şi în timp am introdus întreaga gamă de produse, adică peste 5.000 de produse. În prezent, comenzile înregistrate pe platforma eMAG reprezintă aproximativ 10% - 15% din veniturile companiei.“

De asemenea, în trecut, bespecial.ro a fost prezent şi pe platfromele marketplace ale eMAG din Bulgaria şi Ungaria. „Ne-am retras de pe cele două pieţe pentru că nu am atins numărul de clienţi pe care l-am dorit atunci.“

Iar odată cu reorganizarea gamelor de produse, reprezentanţii companiei româneşti vizează extinderea pe pieţe externe. „Da, vizăm şi extinderea internaţională şi avem şi planuri de fulfilment după ce ne atingem obiectivele setate pentru anul în curs, printre care creşterea de minim 35% a cifrei de afaceri“, a conchis Corina Ştefan.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace