ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Corneliu Bălănean a pornit în Zalău un atelier de producţie de folii de protecţie pentru diferite device-uri

01.03.2022, 00:06 Autor: Ioana Matei

Veniturile atelierului au ajuns la 200.000 de euro. Cum şi-a propus să dezvolte afacerea în continuare?

„Pentru o perioadă scurtă de timp am lucrat într-o companie cu specific asemănător, de unde am preluat informaţiile despre zona aceasta de protecţie de dispozitive. Mi-am  propus să dezvolt diferit afacerea, având în vedere faptul că dispozitivele au evoluat mai mult în ultimii ani. Astfel, nu ne-am axat doar pe telefonele mobile, protejăm şi tablete, laptopuri, display-uri, obiecte incluse în maşinile mai scumpe, dar şi «ciudăţenii» cum ar fi, de exemplu, folia pentru bicicletele sport“, descrie Corneliu Bălănean, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace, modul în care i-a venit ideea să lanseze afacerea Smart Protection.

El a pornit la drum în acest business în 2014 alături de un asociat, acesta fiind cel care a adus investiţia iniţială în afacere, de 13.000 de euro, iar el venind cu know-how-ul necesar pentru dezvoltarea acesteia. În 2017, partenerul s-a concentrat pe alte afaceri, iar Corneliu Bălănean a preluat şi partea sa.

Corneliu Bălănean spune că au decis de la bun început să producă aceste folii de protecţie în România, mai exact în Zalău, pentru că „ceea ce puteam importa din piaţa asiatică nu se ridica la standardele de calitate pe care noi le doream. Am vrut să venim în piaţă cu un produs premium pe care l-am prezentat clienţilor noştri şi l-am crescut de-a lungul timpului ca brand, să nu facem noi producţia însemna să facem rabat de la calitatea pe care ne-am propus-o“.

Au început exclusiv în online, iar în continuare se concentrează mai mult pe mediul online, prin platforma proprie, dar şi prin intermediul marketplace-ului eMAG, unde au intrat în mai 2015, fiind unul dintre cei 400 de selleri incluşi pe această platformă. În prezent, comercializează aproximativ 11.000 de produse. Anul trecut au ajuns la o cifră de afaceri de 200.000 de euro, în scădere cu aproximativ 35% faţă de anul 2020, ca urmare a efectelor pandemiei. 95% din cifra de afaceri vin din online, iar circa 65% din vânzări sunt generate de platforma proprie, iar restul de  marketplace-ul eMAG.

În continuare produc aceste folii în Zalău, unde au deopotrivă atelierul şi sediul firmei, de unde fac şi expedierile produselor. În prezent, în cadrul firmei lucrează 5 angajaţi, iar pentru marketing şi vânzări lucrează pe bază de colaborări. Ioana Matei

„Sperăm ca în continuare să avem o echipă mult mai mare - asta ne şi dorim de la anul 2022, să reuşim să recuperăm puţin din pierderile pe care le-am avut în 2021, care a fost un an mai slab pentru noi.“

În prezent dezvoltă vânzările prin eMAG Marketplace în alte două ţări limitrofe, Bulgaria şi Ungaria, dar au ajuns şi în Anglia, prin Amazon şi în Australia, unde dezvoltă o nouă zonă de vânzări şi producţie printr-un asociat de acolo.

Cum a evoluat comportamentul de consum al românilor în cei opt ani de existenţă ai brandului Smart Protection? „În România, având experienţa celor opt ani pe care îi are firma, putem să tragem o concluzie destul de relevantă: dispozitivele se schimbă cam la un an, când apare un model nou de smartphone. Când îşi schimbă telefonul, clienţii schimbă şi folia. Clienţii schimbă foliile pe care noi le comercializăm, în medie, cam la 6 luni.“

Ce l-ar sfătui Corneliu Bălănean pe un antreprenor la început de drum? „I-aş sugera să se orienteze pe online şi să găsească parteneri puternici, cum am găsit noi când am intrat pe eMAG Marketplace, parteneri care să îi ridice destul de repede şi care să le ofere o plajă de clienţi foarte mare fără costuri colosale la început de drum.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace