• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8810
  • Leu / USD4.7247
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Cum să faci un milion de euro din produse pentru păr

02.11.2021, 00:06 Autor: Ioana Matei

Antreprenorul Vlad Stan a pa­riat, împreună cu soţia sa, pe un seg­ment de produse mai puţin popular în 2011, în perioada crizei economice fi­nan­ciare, când şi-au început ei busi­nes­sul: produsele profesionale de înfru­mu­se­ţare. După un deceniu şi o re­orientare că­tre produsele profesio­nale de în­gri­jire a părului, se îndreaptă spre de­pă­şi­rea pragului de 1 milion de euro cifră de afaceri.

Vlad Stan şi soţia sa şi-au început par­cursul antreprenorial cu un ma­ga­zin monobrand online în care vindeau pro­duse de îngrijire a tenului în 2011, iar de atunci businessul a tre­cut prin mai mul­te transformări, fiind acum orien­tat pe distribuţia şi comer­cia­liza­rea în online de produse pro­fesionale pentru păr.

Anul trecut au ajuns la o cifră de afaceri de aproape 1 milion de euro, din­tre care marketplace-ul eMAG a ge­ne­rat undeva între 35% şi 40% din vânzări. „Înainte de începerea busi­nessu­lui Bold Beauty lucram într-o cor­poraţie, într-o altă industrie, dar mi-am dorit dintotdeauna să am afa­cerea proprie – în 2011 am decis că cel mai oportun este să încep o afacere pe cont propriu pentru că în România atât comerţul online, cât şi oferta de produse cosme­tice erau limitate“, a povestit antrepre­no­rul în cea mai recentă ediţie a emi­siu­nii ZF Ecosiste­mul Marketplace felul în care vedeau lucrurile la mo­mentul acela.

Îşi aminteşte că ideea cu produsele de îngrijire a pielii a venit ca urmare a călătoriilor pe care ei le făceau în Spania, de unde veneau cu jumătate de bagaj plin cu produse cosmetice pe care nu le găseau acasă pentru uzul propriu, dar şi al prietenilor lor.

Iniţial şi-au propus să distribuie produsele în lanţurile de hipermar­keturi, dar acestea le erau greu ac­ce­sibile: costurile de listare erau foarte mari, nivelul stocurilor trebuia să fie foar­te mare, iar după plata taxelor de intrare la raft, nu exista garanţia că produsele vor şi ajunge acolo.

„Fiind un brand nou, exista riscul ca după câteva luni să rămânem cu taxe foarte mari de listare pentru nivelul afacerii, aşa că am luat decizia să distribuim produsele pe un site propriu, în online.“

Antreprenorul îşi aminteşte că la începutul businessului au investit 3.500 de euro în acesta, la care s-au mai adăugat încă pe atât în decurs de un an. La acestea s-au adăugat investiţiile în stocuri, iar în acel moment acestea se plasau la aproximativ 10.000 de euro. 

Ca urmare a contextului de piaţă în care şi-au început afacerea, unul dintre anii de criză, au decis că ar avea mai multe şanse de reuşită dacă şi-ar diversifica businessul, orientându-se spre produsele profesionale de îngrijire a părului.

„Am avut o dinamică foarte bună, în fiecare an am avut creşteri procentuale de două cifre, feedbackul era bun, mai ales de când am trecut pe noua platformă şi am ajuns la magazinul multibrand“, descrie Stan evoluţia ulterioară.

Pe platforma Marketplace a eMAG au intrat încă de la începuturi.

„Pandemia ne-a accelerat vânzările - noi aveam şi o componentă mare de distribuţie, iar începând cu luna aprilie a anului trecut, creşterea atât prin Marketplace, cât şi prin magazinul nostru propriu a fost accelerată“, descrie Vlad Stan cele mai recente rezultate. El observă că în intervalul de timp în care ei au dezvoltat afacerea, puterea de cumpărare a românilor a crescut, ajungând aproape la aceeaşi paritate cu puterea de cumpărare din Europa de Vest.

Preţurile produselor variază de la brand la brand - pornesc de la în jur de 30 de lei pentru un şampon şi ajung la 100-150 de lei pentru acelaşi produs, variind, bineînţeles, şi în funcţie de gramaj. Valoarea bonului mediu se plasează la aproximativ 150 de lei.

În ceea ce îi priveşte pe clienţi, antreprenorul spune că nu îi poate încadra într-un tipar: „Cumpără de la noi şi saloanele de înfrumuseţare, cumpără şi freelanceri care lucrează de acasă, cumpără foarte mulţi consumatori finali – nu am putea spune că există neapărat un tipar pentru profilul clientului, dar sunt persoane care au grijă de aspectul lor, de sănătatea părului lor. Avem comenzi atât din mediul urban, cât şi din rural, de la clienţi de toate vârstele.

Segmentul bărbaţilor este mic, dar în creştere“.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace