• Leu / EUR4.9417
  • Leu / GBP5.7906
  • Leu / USD4.6288
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. De la accesorii pentru pescuit, la perne cu puf. Familia Baciag a ajuns la vânzări de 1,2 mil. euro cu brandul Pernador

04.05.2021, 00:05 Autor: Ioana Matei

♦ Bogdan Baciag şi soţia sa, Cosmina, au trecut de la vânzarea de accesorii pentru pescuit, la producţia şi vânzarea online a pernelor şi pilotelor cu puf ♦ Schimbarea majoră a activităţii le-a adus anul trecut vânzări de 1,2 mil. euro, iar pe termen mai lung, vor să depăşească pragul de 5 mil. euro.

Bogdan Baciag a înfiinţat businessul Pernador împreună cu soţia sa, în 2016, iar acum acesta este format din comercializarea şi vânzarea de perne şi pilote de puf şi pene de gâscă în online (prin site-ul propriu, prin marketplace-ul eMAG şi pe reţelele sociale), cât şi prin intermediul parteneriatelor cu unii retaileri. Au avut şi alte businessuri înainte - în domeniul pescuitului, de pildă: „Pescuitul este un hobby al meu şi al soţiei şi de acolo am avut ideea să facem comerţ cu accesorii de pescuit. Am avut o tonetă într-un bazar şi am activat câţiva ani în acest domeniu”.

Businessul din pasiune nu a fost profitabil, astfel că s-au gândit să înceapă producţia de dosuri de pernă pentru curăţătoriile din ţară. În 2017 s-au apucat şi de producţia de perne, pilote şi alte accesorii pentru dormitor. În acelaşi an au intrat pe platforma eMAG marketplace şi şi-au construit şi site-ul propriu. „Când am început businessul Pernador a fost total diferit fiindcă nu aveam deloc experienţă pe online şi a trebuit să ne adaptăm în timp”.

Cum au luat decizia să înceapă un business de producţie? Drumul nu a fost deloc uşor: „Ca în orice business, la început a fost greu pentru toţi cred - cu foarte multă muncă, iar primele produse au fost dificil de lansat, noi neavând niciun fel de experienţă în domeniul textilelor. La început le făceam în alte locuri şi aveam diverse probleme, referitoare la calitate sau la livrare, astfel că am decis să ne facem noi propria secţie de cusut. Am cumpărat maşinile de cusut şi ne-am gândit să începem eu şi soţia să facem dosuri, doar că făceam foarte puţine în timp îndelungat, ne prindeau nopţile pe la firmă şi nu dădeam randament”. 

Au decis astfel să angajeze oameni mai buni decât ei care să se ocupe de realizarea produselor. Iar fiindcă au ajuns să aibă mai mulţi angajaţi şi comenzile scădeau în anumite perioade, au început să producă şi perne şi pilote, lenjerii şi alte accesorii pentru dormitor.

Investiţia iniţială nu a fost foarte mare - circa 10.000 de lei, direcţionaţi în achiziţia maşinilor de cusut. Prin intermediul eMAG, au accesat recent o linie de credit care să le permită să aibă în permanenţă un stoc de credite în depozit. În 2020 au ajuns la o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro şi au în jur de 20 de angajaţi, anul acesta şi-au propus să ajungă la 1,5 milioane de euro, iar în anii viitori vor să treacă de 5 milioane de euro. Din planurile lor nu lipsesc dezvoltarea de alte produse şi automatizarea a cât mai mult din activitate.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace