• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. De la GPS-uri, la un business online de peste 1 mil. euro

25.01.2022, 00:05 Autor: Ioana Matei

♦ Marius Macovei şi-a cumpărat în urmă cu câţiva ani un sistem de navigaţie pentru maşină, iar cererea pentru acest produs l-a determinat să îşi înceapă propria afacere. Din 2015 şi până în prezent, antreprenorul a ajuns să vândă aproape orice în online , iar în 2021 businessul său a ajuns la venituri de 1,3 milioane de euro.

Afacerea selgot.ro, pe care Marius Macovei o dezvoltă împreună cu soţia sa, este formată dintr-un magazin online propriu şi din prezenţa pe platforma marketplace a eMAG. Ei vând o gamă variată de produse - jucării pentru copii, mobilier, produse pentru casă şi grădină, articole pentru bricolaj, unelte şi scule etc.

Businessul a evoluat de la o cifră de afaceri de 950.000 de euro în 2020, la 1,3 milioane de euro anul trecut. Marius Macovei este optimist şi pentru anul în curs, pentru care previzionează venituri de 2,2 milioane de euro. „Ne propunem ca în 2022 să venim cu o gamă şi mai mare de produse, să dezvoltăm gamele pe care le deţinem şi să ajungem la peste 10.000 de produse listate, astfel încât să ne ducem vânzările în zona ţintă.“ În prezent, pe site-ul propriu au listate circa 5.000 de produse, iar pe platforma eMAG, în jur de 1.200.

Povestea lor antreprenorială a început însă în 2015, când Macovei şi-a cumpărat pentru propria maşină un sistem multimedia de navigaţie. Şi-a impresionat prietenii cu acesta şi mulţi dintre ei l-au rugat să comande şi pentru ei ceva asemănător.

Văzând astfel că există o cerere pentru acest tip de produs a început să dezvolte selgot.ro un an mai târziu, unde au început să comercializeze GPS-urile.

„Aceste sisteme de navigaţie se vând în continuare – aducem ultimele modele, ultimele sisteme de operare, care nu au fost integrate încă de mulţi constructori de maşini“, descrie el evoluţia acestui segment, prezent încă în rândul produselor vândute de ei. Ioana Matei

Totuşi, cele mai performante articole sunt acum jucăriile pentru copii, urmate de produsele pentru casă şi grădină, şi abia apoi accesoriile auto.

Chiar dacă şi-a dorit să fie antreprenor de mic copil – „un mare antreprenor“, după cum le spunea părinţilor, - Marius Macovei a lucrat şi ca angajat. Ultimii cinci ani de carieră înainte de debutul antreprenorial au fost în domeniul vânzărilor – experienţă pe care o consideră utilă în evoluţia sa ulterior.

„Pentru a dezvolta un business este nevoie de multă perseverenţă, multă răbdare şi tot timpul trebuie să fii deschis să înveţi lucruri noi, mai ales că în mediul online totul se schimbă din ce în ce mai repede. Trebuie să devii din ce în ce mai bun, de la o prezentare a produsului, până la o cercetare foarte bună asupra unui produs pe care urmează să îl comercializezi. Trebuie să te asiguri că vii cu ceva nou în piaţă, cu ceva bun şi, inevitabil, succesul nu o să întârzie să apară.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace