ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Familia Laslo a readus la viaţă brandul Cheia, cu o istorie de peste un secol, şi a dezvoltat un portofoliu de 350 de produse. Circa 30% din vânzări sunt realizate la export

10.05.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Sistemul de lockere easybox este o punte de intrare pentru clienţi. Afacerile Apollo Cheia s-au ridicat la 120.000 de euro în 2021.

Brandul Apollo Cheia, readus la viaţă de familia Laslo, a ajuns la un portofoliu de peste 350 de produse, iar majoritatea vânzărilor se desfăşoară astăzi prin intermediul canalelor online, după cum au povestit Alin şi Călina Laslo în emisiunea ZF Eco­sistemul Market­place, realizată în parteneriat cu eMAG.

„Săpunul Cheia are actual peste 350 de produse, aproape 360. Veţi găsi pe site-ul nostru atât săpunuri naturale, de mâini, de corp, dar şi detergenţi ecologici, spumă activă şi multe alte produse surprinzătoare cum ar fi săpunul plastelină pentru copii, dar şi cosmetice naturale“, a explicat Călina Laslo.

Istoria numelui Cheia a început în urmă cu mai bine de un secol şi a câştigat o poziţie importantă atât în piaţă, cât şi în mentalul colectiv.“

 „În 2010, Alin Laslo, fondatorul Apollo Cheia, a decis să achiziţioneze numele şi a lucrat aproximativ patru ani pentru a construi proiectul fără să se concentreze neapărat pe vânzări.

„Accesul la numele Cheia a fost o şansă pe care am fructificat-o. Desigur, ca să ai noroc trebuie să fii jucător. Actorul care nu e în scenă nu e actor. Noi aveam o activitate în domeniul producţiei de repere de igienă colectivă în format chimic, eram jucători. La nivel de hobby produceam şi săpunuri naturale şi am avut şansa să ne intersectăm cu cuvântul <<Cheia>> pe care să îl înregistrăm pe numele nostru, preluându-l de la un proprietar de stat“, îşi aminteşte Alin Laslo.

Astăzi, vânzările produselor Cheia se desfăşoară în principal prin intermediul canalelor online, atât prin platforma proprie, cât şi prin ecosistemul eMAG Marketplace, acolo unde produsele au intrat în 2018.

„Aproximativ 80% vin de pe site-ul propriu şi 20% de pe alte platforme, printre care şi eMAG. (...) Produsele de corp sunt cele mai vândute pe site-ul nostru, produsele medicinale, printre care săpunurile cu sulf, detergenţii naturali şi deodorante antiperspirante“, a spus Călina Laslo.

Coşul mediu s-a situat până acum la circa 165 de lei, însă în ultimele două luni acesta a mai scăzut, în contextul în care începutul războiului din Ucraina i-a determinat pe clienţi să se îndrepte mai mult spre produsele de necesitate din oferta companiei. Totuşi, Alin Laslo a explicat că există nuanţe în discuţia despre nivelul coşului mediu şi că sistemul de lockere easybox de la eMAG ajută în privinţa comenzilor mai mici şi reprezintă un punct bun de intrare pentru clienţi noi.

„Pe eMAG coşul este mai scăzut, însă acel coş scăzut uşurează achiziţia, permite să se cumpere produsul de test datorită costurilor mai mici cu livrarea în sistemul easybox. Sistemul easybox e o punte de intrare spre client. Fiind costurile mai mici, permit achiziţia unui singur produs de care are nevoie clientul, să zicem şampon natural cu ulei de ricin. În timp ce înainte de easybox încurajam coş mai mare. Intrând cu acel unic produs cu care acoperim o nevoie, datorită procentului foarte mare de consumatori fideli care revin negreşit coşul ne creşte ulterior, după ce am câştigat încrederea“, a spus el.

Activitatea de producţie se desfăşoară în Baia Sprie, Maramureş, iar un procent de circa 30% din vânzările Apollo Cheia sunt realizate la export. Antreprenorii sunt abordaţi în continuare de diverşi distribuitori care vor să ducă mai departe produsele acestui brand.

„Mergem cam în toată Europa, urmărind Diaspora românească la magazine româneşti şi mai avem în Germania revânzător, în Polonia revânzător, în afara ecuaţiei de vânzători spre Diaspora românească. (...) Clar nu zicem nu niciunui portofoliu. De curând am primit o propunere de a fi reprezentaţi de o firmă din Singapore pentru a ne vinde produsele nu numai în Asia, ci şi pe plan mondial“.

Călina Laslo este de părere că a venit momentul ca brandul să se promoveze mai mult, în contextul în care ultimii ani au fost marcaţi de investiţii în cercetare şi dezvoltare de produse noi.

„Eu consider că până la momentul actual avem un portofoliu cu care ne putem promova mai mult. Până acum majoritatea profitului a fost investit tot în cercetare pentru a scoate noi produse, pentru a le dezvolta, iar acum cred că este momentul să ne promovăm. Mulţi clienţi ne spun că nu ştiau de noi, că le-ar fi plăcut să ne ştie dinainte. Cam 30-40% dintre clienţi revin“, a declarat ea.

Cifra de afaceri s-a ridicat în 2021 la 120.000 de euro, iar pentru 2022 ţinta este de 150.000 de euro. Alin Laslo a povestit că este nevoie de o creştere cu 30-50% a volumelor pentru a menţine profitul de anul trecut, în contextul unor creşteri exponenţiale de costuri în ceea ce priveşte producţia. Alături de Alin Laslo se află în acest business soţia sa, fiica sa – Călina – şi alte circa 9 persoane cu care colaborează.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace