ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul marketplace. Florian Oltean şi Ovidiu Velcherean, fondatorii ChocoBox: Am început businessul în ultimele 4 luni ale anului 2020 şi am ajuns la afaceri de 10.000 de euro. Anul acesta vrem să dublăm cifra de afaceri

09.03.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Coşurile cu produse cadou realizate sub brandul ChocoBox au între 30 de centrimetri şi 70 de centrimetri ♦ Preţurile acestora variază între 150 de lei şi 1.000 de lei.

Compania românească ChocoBox, care vinde în mediul online coşuleţe cu produse cadou, fondată la finalul anului trecut de Florian Oltean şi Ovidiu Velcherean printr-o investiţie de aproximativ 2.000 de euro, are în plan dublarea cifrei de afaceri înregistrată în primele patru luni din 2020, de 10.000 de euro, până la finalul anului în curs.

„Anul acesta vrem să dublăm cifra de afaceri. În primele patru luni am reuşit să atingem jumătate din cât ne-am propus, deoarece targetul nostru era de 20.000, dar suntem optimişti că anul acesta ajungem la această valoare”, au spus Florian Oltean şi Ovidiu Velcherean, fondatorii ChocoBox, în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace. Businessul a început în mediul online, mai exact pe reţelele de socializare precum Instagram şi Facebook.

„Apoi am zis să trecem la următorul nivel şi ne-am lansat pe platforma eMag Marketplace. Am început demersurile de a intra pe platformă la finalul lunii octombrie a anului 2020, iar în noiembrie deja aveam prima comandă. În acea lună am avut circa 15 comenzi, iar în decembrie numărul acestora a crescut la aproximativ 60”, a adăugat Florian Oltean. Astfel, în prezent compania îşi vinde coşuleţele prin intermediul reţelelor de socializare – unde are pagini proprii – şi prin intermediul platformei eMAG Marketplace, care generează între 70% şi 80% din business.

„Momentan, pe platforma eMAG sunt listate undeva la 120 de coşuleţe cu produse cadou. Dar o să ne concentrăm mai mult pe acest segment şi o să creştem numărul de produse şi volumele de comenzi de pe platformă.”De asemenea, în luna februarie a anului în curs, ChocoBox a înregistrat circa 130 - 140 de comenzi, iar jumătate dintre acestea au fost onorate până în data de 15 februarie. În prezent, în cadrul companiei lucrează doar cei doi fondatori şi soţiile acestora. Astfel, pe măsură ce numărul de comenzi începe să crească, împins cumva şi de sărbătorile primăverii, echipa se descurcă tot mai greu. Alexandra Cepăreanu

„Am avut creşteri mari în perioada sărbătorilor de Crăciun şi Valentines Day. Abia facem faţă în momentul de faţă, pentru că sunt prea multe comenzi şi ne aşteptăm să crească numărul acestora şi în perioadele în care nu sunt astfel de sărbători tematice. Probabil, următorul pas va fi să recrutăm şi să mărim echipa”, a spus Ovidiu Velcherean. Coşurile cu produse cadou realizate sub brandul ChocoBox au între 30 cm şi 70 cm, iar preţurile acestora variază între 150 de lei şi 1.000 de lei.  „Avem două – trei tipuri de coşuleţe mai scumpe. Cea mai scumpă este o cutie plină doar cu ciocolată, spre exemplu. Însă, cutiile mai scumpe conţin ciocolată fină, şampanie Moet şi trandafiri”, a menţionat Florian Oltean.

De asemenea, bonul mediu lunar este în valoare de aproximativ 250 - 300 lei. „A crescut puţin media bonului odată ce am început să aducem şi să integrăm în coşuleţe şi produse mai scumpe.”

Printre planurile celor doi antreprenorise regăseşte dezvoltarea unui site propriu, care să contribuie la creşterea businessului, dar şi extinderea pe segmentul corporate.

„Vrem să mergem în paralel şi cu site-ul propriu şi cu platforma eMag. Momentan ne-am axat doar pe vânzarea către persoane fizice, dar vrem să intrăm şi pe sectorul corporate unde să pregătim coşuri cadou pentru angajaţi”, a mai spus Ovidiu Velcherean.

Până în prezent, cei doi fondatori ai ChocoBox nu au iniţiat discuţii cu companii, însă, au înregistrat deja câteva astfel de comenzi mai mici, anul trecut în perioada sărbătorii de Crăciun.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace