ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Gabriel Neagoe, fondator, Mobile Joy: Circa 90% din venituri sunt generate de platforma marketplace. În 2021 am făcut paşi în Ungaria, iar anul acesta vizăm şi piaţa din Germania

04.01.2022, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Compania a comercializat accesorii pentru telefoane şi tablete în valoare de 400.000 lei în 2021, iar 10% din venituri au fost generate de site-ul propriu.

Mobile Joy, companie românească care importă şi comercializează accesorii pentru telefoane şi tablete, cu afaceri de 400.000 lei la finalul anului trecut, are în plan extinderea activităţii la nivel internaţional şi vizează în special piaţa din Germania.

„Vrem să intrăm pe International Market Network (IMN) a eMAG şi vrem să ne orientăm spre pieţe dezvoltate, în special pe piaţa din Germania. La nivel de investiţie nu înseamnă foarte mult, înseamnă stocuri de produse noi cu instrucţiuni diferite în mai multe limbi. Cred că investiţia se ridică undeva la 10.000 de euro“, a spus în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace, Gabriel Neagoe, fondator al companiei Mobile Joy.

El a pus bazele companiei în 2016, iar în 2017 a făcut primii paşi pe platforma eMAG, care în prezent generează circa 90% din cifra de afaceri a companiei, în timp ce restul de 10% vin din vânzările de pe site-ul propriu.

„Am început activitatea undeva în 2016 cu produse de test în valoare de 2.000 de lei pe care le-am importat din China. Primele vânzări au fost pe site-ul propriu şi alte platforme online. Prima investiţie semnificativă a fost în valoare de 20.000 de dolari în produse cu marcă proprie - la câteva fabrici din China -, pe care am făcut-o la şase luni după ce am început businessul, şi aşa am intrat pe platforma eMAG marketplace.“

În prezent, portofoliul de produse al companiei numără aproximativ 1.000 de articole, precum huse, folii de protecţie, suport pentru telefon, încărcătoare sau cabluri de date, căşti şi alte accesorii. De asemenea, compania a avut două branduri - Mobile Joy, pentru magazinul online, şi Joy Shell pentru comercializarea de accesorii GSM, dar în prezent este activă doar în mediul online. Alexandra Cepăreanu

„Am avut şi o parte de distribuţie, am încercat să colaborăm cu câteva service-uri GSM din zona noastră şi cu câteva magazine mici de cartier, dar am renunţat. Ne-am concentrat exclusiv pe online.“

Recent compania românească şi-a extins activitatea şi pe platforma eMAG Marketplace din Ungaria, unde a început cu un produs şi acum vrea să extindă gama de accesorii pentru telefoane şi tablete.

„Am văzut oportunitatea de a creşte vânzările pe o piaţă nouă. eMAG facilitează destul de mult intrarea pe noi pieţe, respectiv cea din Ungaria. Ne ajută cu traducerile produselor, cu publicarea acestora, dar şi cu serviciile de curierat. Desigur, înainte să luăm decizia de a ne extinde, am analizat şi dimensiunea pieţei. Am început cu un singur produs şi acum pregătim mai multe produse pentru listare pentru că am văzut semne pozitive şi vrem să ne orientăm atenţia şi către piaţa din Ungaria“, a mai spus Gabriel Neagoe.

În cadrul companiei lucrează în prezent doi angajaţi, iar planurile pentru anul care abia a început vizează şi extinderea echipei cu încă două persoane, a adăugat fondatorul Mobile Joy. De asemenea, depozitul companiei se află în comuna Crevedia, iar livrarea se realizează prin mai mulţi curieri la nivel naţional.

„Noi primim comenzile pe platforma eMAG sau pe site-ul propriu. Comenzile sunt preluate de către oamenii noştri care, după ce se ocupă de ele, le trimit clienţilor prin firmele de curierat cu care colaborăm.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace