ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Mădălin Puşcaciu, director de dezvoltare al Scule şi unelte: „Vânzările online au crescut cu 15% anul acesta faţă de 2021, iar vânzările de pe eMAG marketplace au crescut cu 90%“

30.08.2022, 00:06

„În martie 2022, am listat o parte din produse şi pe platforma eMAG marketplace din Ungaria şi avem vânzări de 80.000 de lei.“

Brandul Scule şi unelte, care şi-a început activitatea în mediul online cu un site propriu şi pe platforma eMAG marketplace în 2020, respectiv primul an de pandemie care a adus restricţii şi a împins consumatorii spre shoppingul online, a înregistrat o creştere de 15% a vânzărilor online în primele opt luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, reprezentanţii grupului estimează afaceri în creştere cu 15% - 20% la finalul anului în curs, între 10,8 mil. euro şi 11,2 mil. euro.  

„Am închis anul 2021 cu afaceri de 9,4 mil. euro. Pentru anul acesta sperăm la o creştere între 15% şi 20% faţă de cifra de afaceri de anul trecut, care de fapt ar însemna doar acoperirea inflaţiei. Avem aceste aşteptări pentru că vânzările online au crescut cu 15% anul acesta faţă de anul trecut, iar vânzările de pe eMAG marketplace au crescut cu 90% în acest timp”, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Mădălin Puşcaciu, director de dezvoltare al brandului Scule şi unelte.

Businessul a fost înfiinţat în 2022 şi a început activitatea cu un stand într-un complex comercial din proximitatea Bucureştiului, comercializând rechizite şcolare. În timp, compania a făcut tranziţia către alte domenii, iar în prezent are trei direcţii de business şi anume unelte, scule şi produse pentru etanşare şi izolare, electrocasnice mari şi o divizie pentru decoraţiuni. „Importăm din ţări precum Olanda, Turcia sau China, însă vindem şi produse de la producători din România. În prezent, circa 10% din produse sunt de la producători locali. În ceea ce priveşte prezenţa online suntem activi pe acest canal din 2020, când am decis să intrăm şi în zona de vânzări B2C pentru categoria de unelte şi scule. Acum, circa 25% din cifra de afaceri totală este generată de vânzări online.”

În prezent, compania are listate 1.700 de produse pe platforma eMAG marketplace, dintr-un total de 5.000, şi înregistrează circa 3.500 de comenzi pe zi, adică în jur de 100 de comenzi pe zi, doar pe platforma marketplace. De asemenea, coşul mediu ajunge în jurul valorii de 160 de lei.

„Ne-am triplat vânzările de când ne-am listat pe platforma eMAG Marketplace, dar este greu să aduci către eMAG absolut toate produsele, ţinând cont că sunt foarte multe accesorii, produse mici care vin în cantităţi destul de mari, iar unii oameni poate nu au nevoie de sute de şuruburi, spre exemplu, au nevoie doar de două şuruburi şi astfel este nevoie să facem pachete care să conţină produse utile pentru clienţi”, a explicat directorul de dezvoltare al companiei. De asemenea, brandul a făcut paşi pe platforma marketplace a eMAG din Ungaria la începutul acestui an şi are în plan să îşi continue extinderea şi pe piaţa din Bulgaria.

„Începând cu luna martie a acestui an, am listat primele produse pe platforma eMAG Marketplace Ungaria. Este o procedură un pic mai amplă, dar cu sprijinul colegilor de la eMAG s-au rezolvat toate. Se observă totuşi o creştere de preţuri pentru ce vindem în Ungaria. Aveam vânzări de aproximativ 80.000 de lei în Ungaria. Suntem prinşi în câteva proiecte de dezvoltare foarte ample şi vrem să activăm pe toate platformele eMAG-ului”, a mai spus Mădălin Puşcaciu. Alexandra Cepăreanu

Compania este prezentă şi în mediul offline, având trei magazine într-un complex comercial din zona Ilfov. În cadrul companiei lucrează o echipă de 50 de persoane.

„Avem şi un depozit destul de mare, dar avem în plan să ajungem la un spaţiu de depozitare de aproximativ 1.500 de metri pătraţi împărţiţi în trei clădiri. Astfel, tocmai am activat o linie de credit, am ales o echipă profesionistă de constructori care să facă prima clădire din cele trei şi sperăm ca până la sfârşitul anului în curs să o avem gata şi pe cea de a doua. E greu să investeşti într-o astfel de perioadă, dar este nevoie să investim.”

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace