ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Marius Cioroiu, proprietar al Sharolt Group: Cifra de afaceri a crescut cu 60% în 2020, până la 8 mil. euro, iar pentru 2021 estimăm o creştere de 25%

12.01.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ În 2020, an influenţat de criza medicală, distribuitorul de soluţii IT a investit 80.000 de euro în extinderea depozitului de la 300 mp la 1.300 mp ♦ În cadrul companiei lucrează 20 de salariaţi.

Sharolt Group, companie românească înfiinţată în 1992 care furnizează şi distribuie echipamente şi soluţii IT, precum laptopuri, tablete,sisteme de supraveghere, echipamente de printat, servere şi soluţii software, a înregistrat o creştere de circa 60% a cifrei de afaceri la finalul anului 2020, pe fondul creşterii cererii pentru aceste produse care au susţinut în mare parte munca de la distanţă.

„2020 a fost un an bun pentru noi. În 2019 am înregistrat afaceri de 5 mil. euro, iar anul trecut am ajuns la 8 mil. euro. În acest domeniu vânzările au explodat în urma digitalizării accelerate şi a trecerii la munca în sistem remote. Sunt convins că trendul de creştere accelerată se va menţine“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Marius Cioroiu, proprietar al Sharolt Group.

Compania îşi desfăşoară activitatea prin mai multe canale de vânzare - atât în mediul online, cât şi offline prin intermediul partenerilor, vânzări directe, proceduri de achiziţie, licitaţii, lucrăm şi cu jucători privaţi şi cu firme de stat.

„Anul trecut, vânzările din mediul online au reprezentat jumătate din cifra de afaceri. Nu sunt cifre clare, dar comenzile de pe platfroma eMag Marketplace se apropie de 4 mil. euro. Am avut peste 15.000 de comenzi.“

Tot pe fondul creşterii accelerate a cererii pentru produsele IT, care a însemnat o mai bună pregătire din punctul de vedere al stocurilor, compania a investit în extinderea depozitului, trecând de la un spaţiu de 300 mp la unul de 1.300 mp. 

„Suntem într-un complex de depozite, spaţiul aici e de patru ori mai mare. A trebuit să fim pregătiţi cu stocuri, pentru că cererea s-a dublat şi capacitatea de producţie a stagnat, iar comenzile de peste hotare nu şi-au menţinut programul, sectorul transporturilor fiind impactat de resticţiile impuse de autorităţi la nivel global, acestea au întârziat, am avut comenzi date în august care au venit la finalul lui decembrie.“

Pe lângă investiţiile în creşterea spaţului de stocare de marfă, compania şi-a extins şi portofoliul de produse, semnând contracte cu producători noi.

„Am început să ne dezvoltăm şi să lucrăm cu producători cu care înainte nu lucram, pentru că am fost obligaţi de piaţă să extindem portofoliul de produse cu articole pe care înainte nu le comercializam“, a mai spus Marius Cioroiu.

El a adăugat că portofoliul de produse al companiei numără în jur de 1.000 de articole.

„Am listat mereu între 500 şi 1.000 de produse în mediul online, dar numărul se modifică.

Am avut 1.560 de produse postate în online pe parcursul anului 2020, acum avem în jur de 800.“

În continuare, compania are în plan să atace noi pieţe, a spus Marius Cioroiu. 

„Avem pe listă şi extinderea pe alte pieţe, dar vrem să ne punem la punct pe plan local pentru că anul 2020 şi creşterile aduse de acest an ne-au solicitat logistic şi factorul uman a fost sub presiune. Am fost obligaţi să mai angajăm oameni, acum avem 20 de salariaţi, am adus cinci perosoane noi, ne-am mutat într-un sediu nou. Trebuie să facem faţă noilor nevoi.“ 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace