• Leu / EUR4.9423
  • Leu / GBP5.8196
  • Leu / USD4.6194
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Mihai Dicu, fondator Pufrelax, ce produce şi comercializează fotolii de tip bean bag. „Anul acesta vizăm extinderea pe piaţa din Grecia, dar şi pe cea din Ungaria - prin platforma eMAG marketplace. Investiţia se ridică la 70.000 de euro“

07.09.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Compania a încheiat anul 2020 cu afaceri de aproape un milion de euro, plus 30% faţă de anul precedent.

Compania Pufrelax, care produce şi comercializează fotolii de tip bean bag în România şi Bulgaria, cu afaceri de aproape un milion de euro la finalul anului 2020, în creştere cu aproximativ 30% faţă de anul anterior, vizează extinderea pe piaţa din Ungaria – pe platforma eMAG market­place, şi pe cea din Grecia, până la finalul anului în curs, a spus în cadrul emisiunii ZF Eco­sistemul Market­place, Mihai Dicu, fondator al Pufrelax.

„Lucrăm de aproximativ trei luni să listăm produsele şi pe platforma eMAG marketplace din Ungaria. Din punct de vedere logistic, afacerea reprezintă câteva provocări diferite faţă de ce am experimentat până acum. Sper ca până la finalul acestui an să avem deja produsele listate şi pe platforma din Ungaria. De asemenea, lucrăm să ne extindem şi pe piaţa din Grecia, cumva mergem pe două planuri, iar investiţiile în extinderea pe cele două pieţe noi se ridică la suma de aproximativ 70.000 de euro“, a spus Mihai Dicu.

În prezent, compania este activă pe piaţa din România cu site propriu, producţie la nivel local – mai exact la Craiova – şi prezenţă pe platforma eMAG marketplace, dar este activă şi pe piaţa din Bulgaria, prin intermediul platformei marketplace şi având propria fabrică.

„În 2013 am dezvoltat partea de pro­ducţie, în Craiova, unde lucrează circa 17 persoane, şi am listat pro­du­sele pe platforma marketplace la nivel naţional, iar în 2018 am listat pro­dusele pe marketplace-ul din Bulgaria, am făcut export prima dată şi în timp am dezvoltat şi partea de producţie.“

De asemenea, compania lucrează cu alte două fabrici, în momentul în care numărul de comenzi creşte, cum s-a întâmplat pe parcursul anului 2020, când oamenii au stat mai mult acasă din cauza pandemiei.

„La începutul pandemiei impactul a fost semnificativ deoarece în urma migrării masive spre propriile locuinţe, oamenii au început să amenajeze şi reamenajeze şi astfel ne-au crescut vânzările.“

Pe partea de croitorie lucrăm şi cu alte firme şi putem mări capacitatea de producţie foarte mult. Iar anul trecut, când acestor companii le-au scăzut comenzile noi am venit şi le-am crescut nivelul de producţie pentru că am avut o cerere foarte mare. Astfel, am reuşit să facem faţă şi reuşim întotdeauna să ne descurcăm“, a spus fondatorul Pufrelax.

El a adăugat că pe parcursul anului 2020, Pufrelax a vândut circa 25.000 de produse. De asemenea, compania înregistrează anul între 15.000 - 17.000 de clienţi.

Pe lângă extinderea activităţii la nivel european, planurile reprezentantului Pufrelax mai includ şi automatizarea proceselor, îmbunătăţirea website-ului şi rebrandingul companiei.

„Foarte important anul acesta este să implementăm proiectele pe care le avem în desfăşurare, începând cu rebrandingul, până la extindere. În continuare, estimez că vânzările se vor menţine, că vom avea un trend de creştere sănătos având în vedere extinderea activităţii, pentru că potenţialul este foarte mare. Estimez că extinderea pe cele două pieţe va aduce circa 300.000 de euro în plus la cifra de afaceri a grupului în 2022“, a conchis Mihai Dicu.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace