ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Octav Popescu, fondatorul Climatico: Am închis 2021 cu afaceri de 9 mil. euro, plus 30%. Anul acesta estimăm o creştere de 22%

19.07.2022, 00:06 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Compania oferă servicii pe piaţa sistemelor de încălzire, ventilare şi condiţionare a aerului ♦ În prezent, circa 55% din din vânzările Climatico sunt realizate prin intermediul canalelor online.

Compania autohtonă Climatico, ce oferă soluţii de consiliere, proiectare, instalare şi service pentru produse precum aparate de aer condiţionat, pompe de căldură, centrale termice, echipamente solare, sisteme de ventilaţie, de recuperare de căldură sau tratare a aerului, a închis anul 2021 cu afaceri de 9 milioane de euro, înregistrând o creştere de 30% faţă de anul precedent. Avansul a venit în contextul pandemiei şi al restricţiilor impuse de autorităţi, care au ţinut oamenii în propriile locuinţe mai mult timp ca oricând. Pentru 2022, reprezentanţii companiei estimează o nouă creştere a businessului, de această dată de puţin peste 20%.

„Pandemia a împins consumatorii spre comerţul online. Practic, în 2020 am avut o creştere de aproape 70% a vânzărilor pentru că oamenii au stat acasă şi au investit în confortul din locuinţă. În 2021 am crescut cu 30%“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Octav Popescu, fonda­torul Climatico.

Anul acesta, cu toate că până în prezent avansul vânzărilor depăşeşte 50% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, având în vedere întârzierile de pe lanţul de aprovizionare, antreprenorul crede că această creştere nu îşi va păstra ritmul până la finalul lui 2022.

„Astfel, sperăm să închidem anul cu afaceri de 11 milioane de euro.“

El a adăugat că 2022 a fost marcat şi de creşteri ale preţurilor şi de probleme în ceea ce priveşte transportul produselor.

„Tot anul acesta a fost marcat de creşteri neprevăzute ale preţurilor produselor, de majorări de costuri pentru transport, de întârzieri destul de mari pe lanţul de aprovizionare. Practic, am pierdut foarte multe comenzi din cauza termenelor de livrare incerte. În continuare avem promisiuni că lucrurile acestea se vor rezolva, dar până când nu se va intra într-o oarecare normalitate, rămânem în continuare sceptici, pentru că cererea de produse este foarte mare.“

Climatico a luat naştere în 2013, iar în prezent este unul din furnizorii importanţi din România pentru piaţa de HVAC (Heating, ventilation, and air conditioning - încălzire, ventilare şi condiţionare de aer -n.red.), având un portofoliu de aproximativ 4.000 de articole.

„Avem o gamă variată de produse, de la sisteme simple, echipamente sau aparate de aer condiţionat al căror preţ pleacă de la 2.500 de lei, şi până la sisteme complexe de instalaţii care fac ventilarea aerului prin energie regenerabilă, asigură încălzirea agentului termic pentru casă sau recuperează căldura din aerul ventilat. Preţurile acestora din urmă pot ajunge la zeci, poate chiar sute de mii de lei.“

Compania îşi desfăşoară activitatea atât în mediul offline „ având un showroom în Bucureşti, cât şi online „ activând atât cu un site propriu, cât şi pe platforma eMAG Marketplace.

„Suntem prezenţi pe platforma marketplace a eMAG din 2015. Am fost printre primele 100 de companii care au intrat în platformă. De asemenea, avem un showroom unde clienţii pot vedea şi testa produsele. Noi ne desfăşurăm activitatea la nivel naţional, iar unde nu suntem prezenţi cu echipele noastre avem parteneri locali“, a mai spus Octav Popescu.

De când pandemia a împins consumatorii spre comerţul online, aproximativ 55% din vânzările companiei Climatico provin din canalele digitale.

În continuare, planurile reprezentanţilor Climatico vizează francizarea businessului, extinderea gamei de produse, dar şi creşterea echipei. În prezent, în cadrul companiei lucrează 50 de persoane.

„Vrem să francizăm businessul Climatico şi să oferim partenerilor noştri un manual de servicii şi proceduri, să le împărtăşim din know-how-ul pe care l-am acumulat în aceşti aproape 10 ani de activitate. Şi avem planuri de creştere a echipei. De fapt, suntem în permanenţă în căutare de oameni, de colegi noi, care să ne ajute să ne dezvoltăm activitatea.“

 

Ce a mai spus Octav Popescu în cadrul emisiunii

► Compania noastră oferă către clienţi o gamă completă de servicii - de la consiliere în vederea achiziţiei, la proiectare, instalare, mentenanţă şi servicii în perioada de garanţie şi după garanţie. Deci, oferim o experienţă care începe din momentul în care consumatorii aleg produsul pe care vor să îl cumpere, până în momentul în care acesta ajunge acasă şi trebuie instalat, apoi oferim întreţinerea şi mentenanţa acestuia.

► Clienţilor B2C ne adresăm prin intermediul magazinului nostru online, prin marketplace şi showroom-ul din Bucureşti, în timp ce către clienţii B2B mergem prin participare la licitaţii. Ambele canale au o pondere egală în dinamica activităţii noastre.

► Ne dorim în continuare să ne extindem gama de produse pe care le propunem spre comercializare şi să ne îmbunătăţim operabilitatea, practic să intervenim mai prompt către clienţii care ne solicită serviciile, să livrăm produse mai rapid.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace