• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistemul Marketplace. Vision Trading Group, care vinde produse parafarmaceutice şi de puericultură sub brand propriu, a ajuns la venituri de 17 mil. lei şi ţinteşte expansiunea în afara graniţelor

12.04.2022, 00:06 Autor: Ioana Matei

Afacerea românească Vision Trading Group, care importă sub brandurile proprii Minut (produse parafarmaceutice cum ar fi bandajele, termometrele, seringile perfuzoare etc.) şi Minut Baby (biberoane, suzete etc.), a ajuns, prin intermediul unor parteneri distribuitori, în peste 4.000 de farmacii din toată ţara şi în unităţi sanitare de specialitate. Businessul generat astfel a ajuns anul trecut la aproximativ 17 milioane de lei. 

Fondatorul companiei, Costi Nicolaescu, a început această afacere în 1998 alături de soţia sa, având un alt domeniu de activitate; au  întrerupt însă acel segment de business şi au reluat afacerea în 2005, axându-se pe importul de teste rapide de sarcină. Apoi, s-au extins treptat şi către alte teste, de unde au evoluat la portofoliul actual, format din 500 de repere.

„Cea mai mare parte a vânzărilor se realizează prin intermediul partenerilor, dar ca urmare a situaţiei pandemice începute în urmă cu doi ani, am hotărât să fim mai prezenţi şi în online. Vânzările din online reprezintă până la 5% din cifra de afaceri în prezent”, a spus Cristi Stoica, managerul de dezvoltare al companiei, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace. Pe platforma marketplace a eMAG au intrat însă în 2016, după ce anterior, în 2011, au dezvoltat şi un site propriu de vânzare. „Vrem să ne dezvoltăm atât în online, cât şi în offline, mai ales că ne propunem pentru anul acesta şi pentru anul viitor să accesăm şi alte pieţe vecine, cum ar fi Ungaria, în baza parteneriatului cu eMAG.” 

Pandemia a reprezentat un motiv în plus pentru a accelera dezvoltarea din online: „ În criza sanitară, ne-am mutat şi mai mult atenţia către online, am lucrat la promovare, iar trendul crescător pe canalul online l-am avut în ultimii doi ani,  când am observat o creştere de circa 25% faţă de perioada fără restricţii. În prezent, chiar dacă pandemia nu mai are aceleaşi efecte, tendinţa de creştere din online a rămas şi cred că vom asista la o continuă dezvoltare.”

În ceea ce priveşte efectele negative ale pandemiei, Stoica observă şi el o creştere a preţului materiilor prime, a costurilor de transport, chiar şi în cazul înţelegerilor prestabilite, în special în ceea ce priveşte importurile dinspre Asia. Ei aduc însă produse şi din Polonia, Germania şi, anterior războiului actual, şi din Ucraina. 

În cadrul afacerii lucrează 17 angajaţi, iar în ceea ce îl priveşte pe el, spune că lucrează de aproximativ 30 de ani în domeniul farma: „Compania Vision Trading Group mi-a oferit şansa de a accesa şi alte domenii din piaţa farma. În piaţa farma este la fel de dinamică evoluţia, diferenţa între piaţa farma şi parafarmaceutică este că aici concurenţa este un pic mai mică şi este o piaţă în creştere, pe care există încă loc”. Sfatul său pentru cineva care îşi doreşte să înceapă o afacere în online acum? „Mergeţi atât pe realizarea unui site propriu, chiar dacă presupune o investiţie suplimentară, dar şi listarea în Marketplace. Prezenţa pe mai multe canale ajută consumatorul să vizualizeze mai uşor produsele. În plus, cu echipa potrivită, se pot obţine rezultate foarte bune - aveţi nevoie de măcar o persoană dedicată pentru customer care, este foarte important să păstrezi o relaţie deschisă cu clienţii.”

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace