• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
ZF Ecosistemul Marketplace

ZF Ecosistmeul Marketplace. Tiberius Toader, director general al ZASS România: Estimăm afaceri în creştere cu 10% în 2021, până la 32 de milioane de lei şi anul viitor vrem să ne extindem prezenţa pe piaţa din Moldova“. În prezent, ZASS România este prezentă prin platforma eMAG marketplace şi pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria

21.12.2021, 00:05 Autor: Alexandra Cepăreanu

Compania ZASS România, care importă şi distribuie de 30 de ani pe piaţa locală produse electrocasnice, produse de încălzire, răcire sau ventilaţie sub marca germană ZASS dar şi alte branduri, estimează o cifră de afaceri de aproximativ 32 de milioane de lei la finalul anului în curs, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent şi are planuri de extindere pe piaţa din Moldova. „Estimările pentru anul acesta sunt undeva la 32 de milioane de lei. Poate mai mult, pentru că mai avem timp până se termină anul, dar ne aşteptăm la o creştere de aproximativ 10% faţă de anul trecut. Iar anul viitor ne dorim să ne extindem şi în Moldova.“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace, Tiberius Toader, director general al ZASS România.

În 2020, când pandemia a mutat oamenii în mediul online iar segmentul de e-commerce a înregistrat o creştere exponenţială pe piaţa din România, compania a înregistrat afaceri de 29 milioane de lei, înregistrând o creştere de aproape 50% faţă de anul 2019, când avea o cifră de afaceri de peste 19,8 mil. lei. „Contextul acestei pandemii ne-a ajutat să creştem. Dar există o explicaţie pentru acest lucru, pentru că a fost o creştere normală având în vedere măsurile impuse şi trecerea la munca în sistem remote, şcoala online. În mod clar oamenii au avut nevoie de electrocasnice noi sau mai mari“, a mai spus Tiberius Toader, care a adăugat că cele mai căutate produse au fost dozatoarele de apă. 

„Astfel, noi am trecut la acest segment de produse care prepară sau ajută la prepararea hranei, cele care asigură apa potabilă sau oferă confort termic şi sanitar“, mai spune el.

Compania ZASS România este activă atât în mediul offline, în cadrul diverselor magazine de profil, dar şi în mediul online, având site propriu şi fiind prezentă şi pe platforma eMAG Marketplace.

„Pe platforma marketplace a eMAG am început activitatea în 2015, iar listarea produselor pe eMAG a fost o continuare firească, să spun aşa, a dezvoltării companiei pe piaţa locală. Decizia de a ne lista a fost luată ca urmare a unei analize privind expansiunea comerţului online şi beneficiile care sunt oferite de acest canal de vânzare. Iar expansiunea în zona urbană, prin listarea pe marketplace-ul eMAG ne-a ajutat să ne adresăm unui număr mult mai mare de clienţi.“

În prezent, aproximativ 40% din vânzările înregistrate în mediul online sunt generate de comenzile din marketplace-ul eMAG, a mai adăugat Tiberius Toader.

„Anul acesta vânzările din mediul online au crescut cu 11% faţă de anul precedent, iar acum suntem la 5 milioane de lei ca şi cifră de afaceri pe partea online, iar 40% sunt vânzări pe marketplace eMAG. În 2020 am avut o creştere de 35% - 40% în mediul online, faţă de 2019.“

Reprezentantul ZASS România consideră că e-commerce-ul va continua să crească şi în anii următori, însă creşterile nu vor mai fi la fel de mari ca cele înregistrate în 2020 şi 2021.

De asemenea, compania şi-a extins activitatea şi peste graniţele României, pe platformele marketplace ale eMAG din Bulgaria şi Ungaria.

„Este normal să dorim să ne extindem pe pieţele care sunt vecine României, iar faptul că eMag a reuşit să câştige o piaţă online foarte mare în ţările vecine ne-a dat această oportunitate. La început am încercat să oferim produsele care care mergeau mai bine pe piaţa din România, iar acum sperăm să continuăm listarea produselor şi să ajungem la a o gamă asemănătoare cu cea pe care o vindem în România.“

În continuare, Tiberius Toader are în plan să crească gama de produse din portofoliul ZASS România şi să readucă la viaţă un brand românesc de electrocasnice.

„Vom extinde gama de produse. Asta face parte din planurile noastre de creştere, pentru că în momentul în care te opreşti din a te dezvolta, atunci începi să dispari de pe piaţă, pentru că lumea caută mereu ceva nou sau îmbunătăţit. Şi vom reînvia o marcă veche românească, un proiect despre care nu pot spune mai multe momentan. Dar am observat că este un trend în ţările mai dezvoltate decât România, în a reînvia diferite branduri cunoscute şi asta o să facem şi noi.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Ecosistemul Marketplace