ZF Esențial în business

ZF Esenţial în business. Ciprian Negură, KPMG: „În viitor, vom avea şi CEO-roboţi”

Autor: Ioana Matei

24.06.2019, 16:00 154

Automatizarea muncii de către roboţi se află într-o primă etapă, prin care roboţii încep să realizeze sarcinile repetitive ale angajaţilor, însă va urma o nouă etapă în care şi luarea deciziilor din companii va putea fi realizată de maşini, a spus Ciprian Negură, director advisory în cadrul KPMG în România, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Esenţial în business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

Astfel, în cea de-a doua etapă de automatizare a muncii, roboţii vor fi implicaţi şi în procesele decizionale legate de evoluţia unui business. „Aici lucrurile se complică: ridică probleme de etică, de control şi risc şi responsabilitate; o maşinărie va putea să gestioneze infinit mai multă informaţie decât poate un om să proceseze la un moment dat şi atunci se pune problema de superioritate a unui algoritm în faţa inteligenţei umane”.  

El spune că există deja roboţi care iau decizii pentru noi, cum ar fi, de pildă în domeniul financiar-investiţional, dar va veni şi vremea în care cei care conduc afacerile ar putea fi roboţi: „Vom avea CEO roboţi, mai mult ca sigur”.

În ceea ce priveşte nivelul de digitalizare a pieţei locale, potrivit celui mai recent Index al Economiei şi Societăţii Digitale (Digital Economy and Society Indexi – DESI), realizat la nivelul UE, România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană, pe ultimul loc în clasament aflându-se Bulgaria. România a înregistrat un punctaj de 36,5, în timp ce punctajul mediu la nivelul UE a fost de 52,5. Pe primul loc în clasament se află în Finlanda, cu peste 70 de puncte.

Indicele este calculat în funcţie de criterii precum: conectivitate, capitalul uman, modul în care sunt folosite serviciile de internet, integrarea tehnologiei digitale şi gradul de digitalizare a serviciilor publice digitale. „România stă extrem de bine la viteza de conectivitate, la câteva componente ale indicelui DESI - din păcate există şi câteva dimensiuni precum educaţia competenţelor digitale, adopţia şi integrarea tuturor segmentelor sociale în digitalizare unde stăm mai puţin bine - ceea ce face ca acest indice compus desi să ne situeze pe locul pe care ne situăm”, descrie Ciprian Negură acest rezultat.

Specialistul KPMG este însă optimist în ceea ce priveşte potenţialul pieţei locale: „Sunt străini care vin în România şi sunt suprinşi de calitatea conectivităţii, a accesului la internet, a telefoni­­ei mobile; cu toate acestea mai avem de lucru la ceea ce înseamnă serviciile publice, electronice, integrarea tuturor păturilor sociale în ceea ce înseamnă digitalizarea societăţii în ansamblu.”

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO