Oana Georgiana Corcodel şi Ana Pitic au început la 19 ani prin a crea manual fustiţe cu luminiţe. Astăzi, brandul lor "Produs în România" foloseşte eMAG Marketplace pentru a ajunge la clienţi la nivel naţional şi a-şi atinge ţinta de creştere.
O temă de facultate care a ajuns la o cifră de afaceri de peste un milion de lei. Aceasta este, pe scurt, povestea "Fustiţe cu Luminiţe", brandul fondat de Oana Georgiana Corcodel şi Ana Pitic la 19 ani, ca proiect obligatoriu în primul an de facultate la The Entrepreneurship Academy. Acum, afacerea lor se pregăteşte pentru cele mai importante luni din an ca şi vânzări, noiembrie şi decembrie, bazându-se pe un parteneriat strategic cu eMAG Marketplace, care le generează 20% din vânzări.
"Fustiţe cu Luminiţe a pornit când noi aveam 19 ani. La facultate noi ne-am cunoscut, ne-am împrietenit şi ne-am dorit să lucrăm împreună. Am învăţat totul de la zero, de la a construi un site, la a crea produse, a face finanţe, contabilitate, a vinde. Nu aveam o experienţă profesională, însă aveam în schimb «flerul» de care este nevoie în afaceri, motivaţia şi intuiţia", povesteşte Oana Georgiana Corcodel, cofondatoare a brandului Fustiţe cu Luminiţe.
Spre deosebire de alte start-up-uri, investiţia iniţială a fost zero. Tinerele antreprenoare au adoptat un model "bootstrapped", finanţându-se exclusiv din creştere. "Am pornit cu banii investiţi în primele produse, pe care noi singure le-am făcut, apoi le-am vândut, am făcut altele şi tot aşa s-a rostogolit ca un bulgăre. Site-ul l-am făcut din banii făcuţi din primele produse vândute şi tot aşa", a explicat ea.
Produsul creat a fost validat de piaţă în mod organic. "Noi am creat prima fustiţă cu luminiţe roz pal, acasă, manual şi am luat-o în parc. Le-am purtat pe noi, dar aveam şi fustiţe pentru fetiţe pe umeraş. Am purtat aceste fustiţe cu luminiţe şi la Disneyland şi la festivaluri, la Neversea sau Untold şi mereu au atras toată atenţia din jur! Oamenii veneau de la sine către noi, le apreciau, întrebau de ele, sau plasau o comandă".
Diferenţierea, spune ea, este emoţia. "Fustiţele noastre au luminiţe, mai presus de toate! Iar luminiţele acestea nu sunt doar nişte luminiţe, sunt o superputere pe care copilul o dobândeşte atunci când luminiţele i se aprind. Este o stare aparte, o sclipire în suflet".
Scalare strategică. Lecţia de la facultate: "Acces la clienţi fără cost de achiziţie"
Decizia de a se extinde pe marketplace-ul eMAG a venit în al doilea an de business, ca o lecţie strategică învăţată la facultate.
"În acea perioadă învăţam despre cât de important e să ai mai multe canale de vânzare, şi cea mai bună opţiune pentru noi a fost să ne listăm pe eMAG, ştiind că asta ne va consolida brandul şi că vom avea acces la o bază mare de clienţi, fără a mai avea acel cost de achiziţie a clienţilor (customer acquisition cost) în marketing pe care îl avem pe propriul site", a precizat Oana Corcodel.
Un imbold suplimentar a fost programul "Deschide România", care le-a oferit un comision redus în primul an, convingându-le că este o cu adevărat o oportunitate. Astăzi, strategia funcţionează: "Vânzările pe eMAG reprezintă 20% din cifra noastră de afaceri în acest moment, şi observăm o creştere semnificativă de la an la an", a adaugat ea.
Cele două canale de vânzare se completează, în condiţiile în care clientele au acelaşi profil – mămici care caută produse de calitate, lucrate în România, dar care beneficiază de avantaje diferite. "Majoritatea clienţilor noştri pe eMAG au Genius şi beneficiază de transport gratuit şi reduceri la produsele pe care noi le înscriem în campaniile eMAG, astfel că este avantajos pentru ei."
Miza pe sărbători: ţintă de creştere de 40%
Ca şi în cazul altor retaileri de produse de sezon, perioada actuală cu campaniile de Black Friday, iar apoi cumpărăturile pentru sărbătorile de iarnă este extrem de importantă pentru Fustiţe cu Luminiţe. După ce a atins o cifră de afaceri de 1.064.900 lei în 2024, acum miza start-up-ului pentru anul acesta este pe perioada sărbătorilor. "Pentru noi urmează acum cele mai importante luni din an, noiembrie şi decembrie, şi ţintim către o creştere de 40% faţă de cifra de afaceri a anului trecut", a punctat Oana Corcodel.
Pentru a gestiona acest volum, parteneriatul cu eMAG este esenţial, depăşind un simplu canal de vânzare. Deşi la început listarea manuală a produselor cu multe variaţii (mărimi, culori) era dificilă, procesul a fost optimizat prin integrarea cu platforma easySales.
"eMAG este mai degrabă un partener pentru noi. Interesul lor este să vindem cât mai mult şi să avem sănătatea contului de seller mereu bună. Ne contactează atunci când trebuie să finalizăm o comandă sau un retur rapid, ca să ne păstrăm scorul bun şi ne ajută astfel să oferim o experienţă cât mai bună clienţilor, iar noi apreciem super mult asta".
Chiar şi cu o creştere susţinută, fondatoarele îşi doresc să păstreze eticheta "produs în România". "Ne place tot procesul de creaţie şi credem foarte mult că producţia în România în ateliere mici, dar cu oameni extrem de talentaţi, ne consolidează brandul şi îi face pe clienţi să aibă încredere în noi", a menţionat Oana Corcodel.
Sfat pentru alţi tineri: validarea, înainte de toate
Întrebată ce sfat ar oferi altor tineri cu o idee de produs, Oana Corcodel a subliniat că validarea este primul pas, iar social media şi marketplace-ul sunt două metode care "funcţionează mai degrabă împreună".
În timp ce social media validează cât de bine prinde ideea la public, intenţia reală de cumpărare se testează cel mai bine pe o platformă de vânzare. "Pentru că să construieşti un site este totuşi un proces complex, varianta de a produce câteva bucăţi dintr-un produs şi a-l lista pe eMAG este o una excelentă pentru a-ţi valida produsul, având acces la o bază de clienţi stabilă şi o infrastructură optimizată pentru vânzări", a conchis cofondatoarea Fustiţe cu Luminiţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels