ZF Gen Z

Gen Z Lifestyle. Activităţile bunicilor revin în atenţia tinerilor sau cum a abandonat Gen Z clubul clasic pentru clubul de plimbări prin natură şi clubul de cină, plus vacanţa luată prin agenţie?

Gen Z Lifestyle. Activităţile bunicilor revin în...

Autor: Roxana Petrescu, Miruna Diaconu

06.02.2025, 00:07 8981

Grupurile de mers pe jos sau de hiking de obicei erau frecventate de pensionari, dar acum sunt activităţi, organizate tot prin TikTok sau alte platforme, care reuşesc să adune sute de tineri.

În căutarea timpului pierdut, mulţi tineri preferă acum să apeleze din nou la agenţii pentru a-şi organiza vacanţele, iar orele astfel câştigate se duc tot spre so­cializare. Ce mână aceste schimbări, dincolo de Gen Z?

„Rareori ies în club, o noapte pierdută e o zi nepro­ductivă“, spune Robert, un tânăr care lucrează în domeniul online. „Mai ales că satisfacţia mai mare este când mergi mai rar. Prefer ieşitul la o bere sau activităţi în grup, precum o plimbare cu bicicleta, ieşirea în natură sau un fotbal“, continuă Robert.

La începutul acestui an, în Financial Times apărea un articol denumit Gen Z şi renaşterea clubului de cină lon­donez, unde este analizată exact această schimbare.

„În prezent, pe măsură ce tinerii de 20 de ani – adesea supranumiţi generaţia «stay-at-home» – renunţă la clu­buri (aproximativ trei cluburi de noapte s-au închis în fiecare săptămână în Regatul Unit de la începutul anului 2024) şi sunt din ce în ce mai preocupaţi de sănătate, clu­burile de cină devin din nou populare, în special în rândul absolvenţilor care caută modalităţi alternative de socia­lizare, departe de petreceri“, scrie FT.

Cluburile de cină sunt o formă bine stabilită şi adesea accesibilă de masă socială, de obicei sub forma unei cine tematice cu bilet, la care participanţii sunt înconjuraţi de necunoscuţi şi se ospătează cu meniuri special concepute. Se crede că acestea datează din California anilor 1930. Acest tip de restaurant în stil cabaret a cunoscut un boom al popularităţii şi al farmecului în SUA până în anii 1960 şi a apărut cu adevărat peste Atlantic abia în acest secol, sub forma unor pop-up-uri în localuri intime sau mai puţin cunoscute şi a unor întâlniri exclusive de o noapte cu bucătari de top, mai scrie FT.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

Newsletter ZF Gen Z

Înscrie-te la newsletterul ZF Gen Z și află tot ce te interesează, rapid și simplu, din pagina celor care schimbă lumea!


* câmpul email obligatoriu
Conferințele Ziarul Financiar și Business Magazin în 2025