♦ Steffen Heringhaus, expert în reţele sociale şi fondator al Five Elements Digital: „E important să ne confruntăm şi cu alte păreri, dincolo de ceea ce ne place nouă sau persoanelor din cercurile noastre sociale“ ♦ TikTok, Instagram, Facebook şi alte platforme sociale cu utilizatori de toate vârstele din întreaga lume au în comun comunicarea şi divertismentul, dar oare câţi dintre noi ne-am pus întrebarea cât de periculoase pot fi aceste medii pe care petrecem uneori prea mult timp?
Această întrebare are şi mai mult sens atunci când vorbim despre deciziile noastre ce sunt de nenumărate ori influenţate de ceea ce vedem pe TikTok, spre exemplu, fără a trece totul printr-un filtru propriu şi a ne documenta, cum s-a întâmplat duminica trecută, la primul tur al alegerilor prezidenţiale, când mai bine de 2 milioane de români, inclusiv din diaspora, au votat un candidat care şi-a făcut campanie pe TikTok şi despre care alţii nici măcar nu auziseră.
„TikTok a fost un plus pentru că are o audienţă mai tânără decât Facebook. Audienţa trebuie să agreeze conţinutul şi în cazul campaniei lui Călin Georgescu au agreat, fie din protest, fie din convingere. Totuşi, cu toate tehnologiile existente, nicio maşinărie nu poate avea succes cu o astfel de campanie dacă audienţa nu rezonează cu mesajul transmis.“
„Oamenii l-au votat pe Călin Georgescu chiar dacă nu ştiau nimic despre el în afara TikTok-ului tocmai pentru că nu avea un istoric ca celelalte partide pe care nu şi le mai doreau la putere. Cred că media clasică ar trebui susţinută pentru că un ziar, spre exemplu, nu merge doar după un algoritm, ci are în spate un proces jurnalistic şi un cadru mult mai echilibrat decât un wall de pe o reţea socială unde se regăseşte conţinut bazat doar pe interesele mele. E important să ne confruntăm şi cu alte păreri, dincolo de ceea ce ne place nouă sau persoanelor din cercurile noastre socialeî, a explicat Steffen Heringhaus, expert în reţele sociale şi fondator al Five Elements Digital, companie de consultanţă de marketing pe reţelele sociale, în timpul emsiunii ZF Live.
Politica clasică s-a focusat foarte mult pe media tradiţională şi candidaţii partidelor cunoscute au crezut că cine controlează media tradiţională poate controla şi percepţia şi comunicarea, mai spune acesta.
Însă, detaliază el, acest monopol nu mai există ca pe vremuri, iar reţelele sociale, inclusiv TikTok, sunt astăzi un mod eficient de a comunica cu publicul, chiar şi atunci când vine vorba de a construi de la zero o campanie electorală.
Dar cum a reuşit un necunoscut să atragă simpatia şi susţinerea a peste două milioane de români?
„E nevoie de un conţinut cu care publicul să rezoneze. Acest conţinut, în ceea ce-l priveşte pe Călin Georgescu, a fost apreciat, comentat şi distribuit. A existat un engagement, ceea ce este foarte important pentru a răspândi un produs, un serviciu sau o idee în social mediaî, a explicat Steffen Heringhaus.
Toate reţelele sociale se bazează pe a identifica interesele publicului şi pe a arăta conţinutul potrivit raportat la trendurile curente. La TikTok, precizează el, toate acestea sunt amplificate pentru că mesajele scurte, între 15 şi 60 de secunde, nu lasă atât de mult loc de interpretare, faţă de alte platforme unde conţinutul poate fi mai lung.
Conţinutul şi mesajele de pe TikTok, detaliază expertul în social media, ajung la oameni în funcţie de ceea ce le place lor sau celor din cercurile sociale în care se învârt, care au aceleaşi convingeri şi interese.
În plus, adaugă el, intervin şi influencerii sau conturile importante, cu comunităţi mari, care distribuie acel conţinut. De asemenea, o astfel de publicitate poate fi inclusiv sponsorizată în aşa fel încât conţinutul să ajungă în diverse zone ale ţării sau ale lumii, la oameni de diverse vârste, genuri sau categorii sociale.
„Nu vedem toţi acelaşi conţinut şi atunci putem avea astfel de surprize. Eşti expus doar conţinutului care îţi place, iar asta este unul dintre punctele critice ale social mediaî, a mai punctat el.
În urma rezultatelor votului de duminică pentru alegerile prezidenţiale, în turul al doilea vor intra candidatul independent Călin Georgescu şi Elena Lasconi, din partea USR.
Unii l-au votat sub formă de protest, din dorinţa de a alege orice alt posibil viitor preşedinte pentru România decât un candidat al oricărui partid la putere, în timp ce alţii cred că este omul potrivit pentru a conduce ţara.
Ţări unde TikTok este banat.
Ţări unde TikTok este banat.