ZF Gen Z

GEN Z Trends. Cine n-are Gen Z, să angajeze! Ce câştigi dacă treci de blocajul „lipsei de experienţă“ şi aduci un tânăr în companie?

GEN Z Trends. Cine n-are Gen Z, să angajeze! Ce...

Autor: Georgiana Mihalache

14.11.2024, 19:00 326

O perspectivă nouă, proaspătă, conectată la schimbările care se întâmplă acum - cu asta vine „la pachet“ generaţia Z, în viziunea a trei reprezentanţi din zona de IT şi media. Şi cu inteligenţa artificială deja prezentă în multe companii, nevoia de minţi tinere depăşeşte provocarea de a înţelege o altă generaţie.

Chiar dacă generaţia Z este diferită faţă de cele anterioare, iar angajatorii trebuie să se adapteze, avantajul pe care tinerii îl aduc într-o echipă, „suflul“ nou, merită provocarea. Asta cred trei reprezentanţi din domeniul IT şi media, prezenţi la conferinţa ZF Digital Summit 2024, organizată de Ziarul Financiar.

ÑSă înţelegi generaţia tânără şi foarte tânără este o provocare foarte mare. Limita este cea a imaginaţiei noastre. Tinerii, cei de peste 16 ani, ar trebui băgaţi prin companii ca lumea să înţeleagă viitorulî, a spus Cosmin Oţel, head of digital, Initiative Media, prezent la ZF Digital Summit.

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Tinerii sunt pe radar şi pentru Orange România, care va continua să aducă juniori în echipe, astfel încât să rămână competitivi pe piaţă.

„Provocările pe care le voi avea ca director de IT în anii următori, când va creşte această generaţie, avea va fi să păstrez aceşti juniori şi să nu plece la competitori. Vrem să oferim oportunităţi, să creştem generaţii şi să ne menţinem relevanţi. Aducerea juniorilor împrospătează cultura, aduce aptitudini, perspective noi. Este o generaţie diferită“, a spus Alexandru Ilie, IT director, Orange România, liderul pieţei locale de telecom.

Un alt avantaj al tinerilor este experienţa internaţională, pe care o pot pune la lucru chiar pentru zona de cercetare.

„Cea mai mare încredere o am în resursa umană, în universităţi, în institute de cercetare, sunt tineri întorşi de la universităţi din afară care văd mai mult potenţial în estul Europei decât în Vest“, a spus Marius Mitroi, innovation and entrepreneurship advisor UEFISCDI. Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI) este instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Educaţiei, care asigură atât realizarea de studii ce fundamentează procesul de repartizare a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru universităţi, cât şi coordonarea, din punct de vedere administrativ, a unor programe şi subprograme din Planul Naţional de Cercetare, Dezvoltare, Inovare (PNCDI). Este agenţia care finanţează practic cercetarea şi inovarea în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Newsletter ZF Gen Z

Înscrie-te la newsletterul ZF Gen Z și află tot ce te interesează, rapid și simplu, din pagina celor care schimbă lumea!


* câmpul email obligatoriu