• Leu / EUR4.9469
  • Leu / GBP5.8072
  • Leu / USD4.7475
ZF Industria alimentară

Lanţul scurt de aprovizionare, calea spre venituri mai mari pentru micul producător. „Marfa trebuie dată în sat, apoi în oraşele apropiate, direct către consumator“

14 dec 2021 Autor: Florentina Niţu

În ultimii doi ani, tot mai des au avut loc discuţii despre nevoia de a scurta lanţul de aprovizionare cu alimente dintre pro­ducător şi consumator şi de a reduce complexitatea acestora. Întrebarea este, sprijină acesta cu adevărat economia locală şi regională şi îi asigură venituri mai mari micului producător, celor aproape 3 milioane de exploataţii? 

„Lanţul scurt de aprovizionare a fost calea din comuna primitivă până acum circa 80 de ani. Este unica cale sustenabilă. Trebuie să vindem cât mai local, marfa trebuie dată în sat, apoi la oraşele cele mai apropiate. Unde există excedent, trebuie să mergem către consumatorii mai îndepărtaţi, dar direct“, consideră Marian Cioceanu, preşedinte al Asociaţiei Bio România.

Asociaţia Bio România este formată din 27 de persoane şi îşi doreşte să sprijine dezvoltarea durabilă a agriculturii şi a spaţiului rural românesc, dar şi crearea condiţiilor economice favorabile prac­ticării agriculturii ecologice pentru fermierii români în condiţii similare cu fermierii europeni.

Alexandra Popa, director executiv al Centrului Român pentru Politici Europene (CRPE), care a investit în deschiderea primului food-hub pe plan naţional, consideră că food-hub-urile sunt întruparea conceptului de lanţ scurt, pentru că gestionează agregarea, distribuţia şi comercializarea produselor agroalimentare de la producătorii locali şi regionali şi le oferă servicii pentru a-şi îmbunătăţi profitabilitatea, rentabilitatea şi sustenabilitatea pe piaţă.

De asemenea, Vlad Gheorghe, preşedinte al Confederaţiei Asociaţiilor Ţărăneşti din România (CATAR), spunea anterior că trebuie susţinut lanţul scurt de aprovizionare în orice mod, pentru că este esenţial ca mâncarea să ajungă de la producător la consumator direct sau prin mai puţini intermediari, pentru a asigura consumul intern în situaţii de criză.

 

Parteneri: